Hozzájárulási megoldás adatvédelmi tisztviselők számára

All-in-one megoldás a GDPR, CCPA, LGPD, PIPEDA és még sok más számára

Adatvédelmi tisztviselőként kötelessége gondoskodni arról, hogy cége weboldala megfeleljen a legújabb jogszabályoknak. A Consent Manager egyszerűen tud ebben segíteni: csak telepítse a webhelyére, és automatikusan beleegyezést kérünk a látogatóktól, valamint blokkoljuk a harmadik féltől származó kódot és cookie-kat, ha nem adjuk meg a hozzájárulást.

Consent-Lösung TTDSG-, DSGVO-/ePrivacy und CCPA-konform werden können

Már több mint 25 000 webhelynek segítettünk megfelelni a GDPR-nak, TDDDG és ePrivacy

Ügyfeleink között megtalálhatók a világ legnagyobb weboldalai és legismertebb márkái.

… és még sok más.

Legjobb eszköz a legjobb adatvédelmi tisztviselők számára

A 10 legfontosabb ok, amiért webhelye (még) nem felel meg a GDPR-nak

  • Több mint 100 000 webhelyet elemeztünk, és mindig ugyanazokat a hibákat találjuk, amikor a GDPR-megfelelésről van szó. A webhelyek több mint 70%-a nem felel meg a GDPR-nek . Ezenkívül a legtöbb „cookie-bannert” használó webhely nem felel meg a GDPR-nek. Íme a 10 legfontosabb ok, amiért nap mint nap látjuk, miért nem felel meg a GDPR-nak:

  • #10 – Nincs adatkezelő neve

    A cookie banner csak akkor érvényes, ha a látogató a hozzájárulás megadása előtt tudhatja, hogy ki az adatkezelő (úgymond az adatok „tulajdonosa”). Ha a cookie-bannered nem tünteti fel kifejezetten az Ön cégét adatkezelőként – akkor az Ön weboldala nem felel meg a GDPR-nak!

  • #9 – Nincs hozzáférés az impresszumhoz és adatvédelmi szabályzathoz

    Bár a hozzájárulási szintet minden oldalon (dokumentumban) meg kell jeleníteni, fontos, hogy NE jelenítse meg azt a Szolgáltatási feltételek oldalon, a Jogi nyilatkozat / Jogi nyilatkozat vagy az Adatvédelmi nyilatkozat oldalon. Ezeknek az oldalaknak elérhetőnek kell lenniük a hozzájárulást kérő szalaghirdetés nélkül.

  • #8 – Rossz üdvözlő szöveg

    Annyiszor láttuk már őket: egysoros süti szövegek kevés információval. Amiről esetleg a marketingcsapata álmodik – nem elég, ha megfelel a GDPR-nak. Az üdvözlő szövegnek legalább szólnia kell a látogatónak a) hogy adatkezelésre kerül sor, b) harmadik felek érintettek, c) milyen célból történik az adatkezelés, és milyen típusú adatokat dolgozunk fel.

  • #7 – Rossz címsor

    Mivel a hozzájárulási szint engedélyt kér a látogatótól a személyes adatok feldolgozásához, fontos, hogy a címsor tükrözze ezt a látogatók számára. A „Sütiket állítunk be” címszó gyakran látható, de nem felel meg az előírásoknak. Jobb cím lenne: „Hozzájárulás az adatfeldolgozáshoz és a cookie-khoz”.

  • #6 – Nincs leiratkozási lehetőség

    Szintén gyakran látható: beleegyezési szint az elutasítás lehetősége nélkül. A látogatónak képesnek kell lennie arra, hogy azt mondja: „Nem, nem kérek cookie-kat, és nem akarom, hogy a személyes adataimat feldolgozzák” – ha a cookie-banner ezt nem kínálja -, akkor az Ön webhelye nem megfelelő. (Extra: „De előfordulhat, hogy a látogató egyszerűen elhagyja az oldalt, ahelyett, hogy elfogadná.” Igen, de az Ön webhelye még mindig nem megfelelő, mivel a GDPR értelmében a kilépés nem érvényes választás!)

  • #5 – Hiányoznak a cookie-k részletei

    Ez nagyon egyszerű és logikus, de sokszor annyira téves: ha a látogatóim hozzájárulását kérem, tudniuk kell, hogy mihez járulnak hozzá. Ezért a cookie-bannernek képesnek kell lennie felismerni, hogy miért állítanak be sütitípusokat, mely szolgáltatók és mennyi ideig tárolják azokat. Ezen információk nélkül: Nem megfelelő.

  • #4 – Helytelen gombkonfiguráció

    Ez a téma csak növekedett az elmúlt hónapokban az adatvédelmi hatóságok, például a CNIL vagy az ICO új irányelveinek hozzáadásával: ahhoz, hogy a GDPR-kompatibilis legyen, a hozzájárulási rétegnek két, azonos kialakítású gombbal kell rendelkeznie. Elfogadás és elutasítás (használhat egy harmadik „Beállítások” gombot vagy hivatkozást). Nem megengedett, hogy csak egy „Elfogadás” és „Testreszabás” gomb legyen.

  • #3 – Hiányoznak a szállító adatai

    Még a legdrágább GDPR-eszközökkel is látjuk: A hozzájárulási réteg kialakításakor KÖTELEZŐ minden olyan szállítót azonosítani, amely személyes adatokat dolgoz fel, vagy sütiket állít be az Ön webhelyén. Ennek tartalmaznia kell nevet, címet, jogalapot, célt és egyebeket. Ha a cookie-banner nem tartalmazza ezt az információt, akkor nem felel meg az előírásoknak!

  • 2. – Nincs hozzájárulási réteg

    Annak ellenére, hogy a GDPR már több mint 3 éves, még mindig sok olyan webhely van, amelyen még mindig nincs beleegyezési réteg, amely tájékoztatná látogatóit, és hozzájárulást kérhetne a nyomon követéshez, marketinghez és egyéb, hozzájárulást igénylő dolgokhoz. Legújabb tanulmányunk szerint az európai webhelyek több mint 40%-a még mindig nem rendelkezik beleegyezési szinttel, vagy még mindig egy nagyon régi, egysoros „Cookie-kat állítunk be” mezőt használ, amely nem megfelelő.

  • #1 – Nyomon követés beleegyezés nélkül/előtt

    Ez minden bizonnyal és messze a fő oka annak, hogy a legtöbb webhely nem felel meg a GDPR-nek: cookie-kat állít be vagy személyes adatokat dolgoz fel hozzájárulás nélkül. Ez megdöbbentő, különösen azért, mert olyan könnyen észrevehető olyan eszközökkel, mint a mi bejárónk, és olyan könnyű megakadályozni olyan eszközökkel, mint az automatikus blokkolás.

Ügyvédek és adatvédelmi tisztviselők ajánlják

Természetesen consentmanager együtt dolgozik…