Cookie-beleegyezés-kezelő kiskereskedelemhez/e- kereskedelemhez
A mobilalkalmazások térnyerése megnövelte a fogyasztóktól gyűjtött adatok mennyiségét. Ez aggályokat vetett fel a kiskereskedelmi adatvédelemmel és biztonsággal kapcsolatban. Annak érdekében, hogy jobb kiskereskedelmi szolgáltatásokat tudjanak kínálni, a vállalatoknak össze kell gyűjteniük és értékelniük kell az ügyfelek adatait a webhelyeiken. Hogyan tudják tehát a kiskereskedők rávenni vásárlóikat a nyomon követésre és a cookie-k használatára? A Consentmanager segítségével ezt hatékonyan és mindenkor a törvények betartásával teheti meg.
Számos e-kereskedelmi webhely ajánlja
GDPR Kiskereskedelem: Hogyan szerezhetek érvényes hozzájárulást?
Gondoskodnia kell arról, hogy az emberek megértsék, mihez egyeznek bele, amikor megadják személyes adataikat. A GDPR értelmében a hozzájárulásnak szabadnak, konkrétnak, tájékozottnak és egyértelműnek kell lennie .
A hozzájárulás ingyenes , ha az oldalt az ügyfél elemző cookie-k nélkül is használhatja (logikailag a technikailag szükséges cookie-k kijelölése nem törölhető). A Consentmanager beleegyezés nélkül automatikusan blokkol minden cookie -t. Ez biztosítja, hogy Ön a biztonságos oldalon álljon.
A hozzájárulás konkrét , ha az egyes cookie-k engedélyezhetők, és a hozzájárulásnak nem kell általánosnak lennie. Ez egyben azt is jelenti, hogy az adott kijelölést a felhasználónak bármikor módosíthatja. A Consentmanager cookie-hozzájárulási bannereivel könnyen lehetséges és adminisztrálható külön hozzájárulás. A GDPR értelmében az ügyfeleknek joguk van a tájékoztatáshoz és a törléshez is. Ez azt jelenti, hogy kérésre képesnek kell lennie az egyes cookie-k megkeresésére vagy törlésére. Csak ennek a jogszabályi követelménynek a teljesítéséhez szükséges időt és munkaerőt vegye figyelembe. A Consentmanager leegyszerűsíti és felgyorsítja ezt a folyamatot.
Hozzájárulást akkor kapunk, ha Ön teljes körűen és átláthatóan tájékoztatja az ügyfelet a pontos adatokról és azok felhasználásáról (feldolgozásáról/harmadik félnek történő továbbításáról). A Consentmanager sütikkel kapcsolatos értesítései mindig megfelelnek a jogi előírásoknak, és több mint 30 nyelven érhetők el.
A beleegyezés akkor egyértelmű , ha önkéntes eljárásról van szó, és az ügyfél az opciók bejelölésével aktívan kifejezi akaratát. Az előre kiválasztott jelölőnégyzet opciók nem engedélyezettek. A Consentmanager cookie-bannerei a TCF 2.0 (Transparency Consent Framework) nemzetközi szabványt követik.
Sok cookie-bannert nem úgy terveztek, hogy jogilag megfeleljenek, és nagy a figyelmeztetések kockázata. Ha online boltot üzemeltet a kiskereskedelemben, vagy teljes mértékben függ a webhelyétől a koronajárvány idején, akkor a Consentmanagerrel magas szintű jogi és adatvédelmet kell biztosítania az e-kereskedelemben.
Ügyvédek és adatvédelmi tisztviselők ajánlják
Hol vehetünk fel?
A marketingmenedzserek, a CRM-menedzserek és a kiskereskedők gyakran szkeptikusak az adatgyűjtéssel kapcsolatban a GDPR számos előírása miatt. Az adatgyűjtést szabályosan kell végezni, ellenkező esetben a magánélet elvesztéséhez és ezáltal pénzbírsághoz vezethet. Az adatgyűjtés mellőzése nem lehetséges, mert a marketingkampányokat a célközönségekhez kell igazítani.
A hozzájáruláskezeléssel kapcsolatos kiskereskedelmi kihívások
A célcsoport megismerése, elemzése az adatmennyiség és az adatfeldolgozás miatt sokkal jobban jár a kereskedőknek az e-kereskedelemben, mint a helyhez kötött kereskedelemben. Ott az ügyfelek névtelenül jönnek-mennek, nyom nélkül.
A Google Analyticsnek, a cookie-knak és Co.-nak köszönhetően átfogóbb betekintést nyerhet online boltjába, így hatékonyabban állíthatja be kampányait és stratégiáit. A vásárlók ugyanakkor örülnek a megfelelő termékeknek vagy ajánlatoknak. Az ügyfelek preferenciáinak megfelelő, személyre szabott kampányokkal sokkal jobb eredményeket érhet el, és know-how-ját a helyi kereskedelemben is felhasználhatja.
A hozzájáruláskezelés teljes kihívása a személyre szabásban rejlik. Ön alkalmazkodik ügyfelei döntéseihez, és megkéri őket, hogy válasszák meg, hogyan kívánnak kapcsolatba lépni Önnel. Ez lehetővé teszi számukra az irányítást preferenciáik felett. Az ügyfélközpontú marketing minden vállalkozás fontos része.
Egy vállalkozásnak meg kell értenie, hogyan használja a megfelelő eszközöket céljai eléréséhez. A vállalkozásnak azt is tudnia kell, hogy milyen információkat kell begyűjtenie ügyfeleitől.
Hozzon létre bizalmat a hozzájáruláskezeléssel
A személyes adatok internetes feldolgozása az egyik legérzékenyebb kérdés a kiskereskedelmi adatvédelem szempontjából. Ezért ne ítélje meg az adatvédelmi szabályozást szükséges rossznak, hanem használja versenyelőnyként: Mutassa meg ügyfeleinek, hogy védi személyes adatait, és teljes mértékben támogatja célcsoportja igényeit. Építsen bizalmat.
Természetesen ez a cookie-bannerekre vonatkozó GDPR-előírások betartásával kezdődik. A Consentmanagerrel azonban tovább megy: az Ön kívánságai szerint tervezi meg a dizájnt, és az első kapcsolatfelvételkor megmutatja arculatának beállításait. Legyen a cookie-banner a márkája részévé. Ez biztosítja a márka elismertségét.
Továbbá az adatkezelés csak kifejezett hozzájárulással lehetséges. Az ügyfelek ezt a hozzájárulást bármikor visszavonhatják. Ehhez elegendő egy egyszerű e-mail. Az adatkezeléshez való jog a hozzájárulás visszavonása után is fennmarad. Az adatkezelés korlátozása is kérhető.
A cookie hozzájárulás egyszerű adminisztrációjának köszönhetően Ön gyorsan és megbízhatóan tudja feldolgozni az ügyfelek megkereséseit. Még ha a hozzájárulást pillanatnyilag visszavonják is, Ön megragadta a lehetőséget, hogy kiváló és professzionális benyomást keltsen. Ez a modern vásárlói hűség.
Tedd ügyfeleid kezébe az irányítást
Az adatvédelem több, mint a személyes adatok védelme. Arról van szó, hogy az ügyfelek irányíthassák adataik felhasználását. Ügyeljen arra, hogy gyűjtse a felhasználói visszajelzéseket, és használja fel terméke fejlesztésére . A felhasználóknak elégedettnek kell lenniük a termékkel, és ha nem, végezzen változtatásokat a probléma megoldása érdekében
Használhatóság és vásárlói elégedettség a Consentmanagernek köszönhetően
A Consentmanager segítségével számos módon javíthatja az ügyfelek visszajelzéseit és a felhasználói élményt. Sok éves tapasztalattal rendelkezünk a süti bannerek optimális kialakításában, elhelyezésében stb. Az automatizált optimalizálással és értékeléssel rendelkező A/B tesztek növelik a jóváhagyási arányt és csökkentik a visszafordulási arányt.
Csakúgy, mint a tégla és habarcs kiskereskedelemben, csak akkor értékesíthet, ha a vásárlók belépnek az ajtón, és belépnek az üzletébe, úgy a webhelyét is meg kell adni. A Consentmanager segítségével növelheti a küszöbön átlépő potenciális ügyfelek számát.
A cookie-k fokozottabb elfogadása és a hosszabb tartózkodási idő részletes betekintést nyújt a felhasználói viselkedésbe a webhelyén. Ily módon egyrészt fejlesztheti webhelyét , másrészt ismereteket gyűjthet célcsoportja érdeklődési köréről és preferenciáiról.
A jobb ügyfélélmény magasabb konverziós arányhoz, azaz több eladáshoz vezet, és a tartózkodás hosszával és az alacsony visszafordulási aránnyal együtt fontos jelzéseket küld a keresőmotoroknak, például a Google-nak vagy a Bingnek. A jó beleegyezés kezelése így a keresőoptimalizálás (SEO) részévé válik. A webhelyével kapcsolatos pozitív tapasztalatok ekkor észrevehetőek a helyhez kötött kereskedelemben, mivel az Ön márkája bizalommal, használhatósággal, biztonsággal és elérhetőséggel társul.
Mellesleg: A Consentmanager gyorsan és egyszerűen integrálható
A Consentmanager használatához nem szükséges megváltoztatni az üzletrendszert: Cookie-eszközünk minden elterjedt rendszerrel kompatibilis: a WordPress-től a Typo3-ig, a WooCommerce-től és a Shopware-től a Drupal-ig, Joomláig és még sok másig. A Consentmanager emellett könnyedén kommunikál az összes fontos elemző eszközzel, mint például a Google Címkekezelő, a Google Analytics és még sok más.
Gyakran Ismételt Kérdések
Nem biztos benne, hogy szüksége van-e CMP-re?
A GDPR, a CMP és a beleegyezéshez hasonló dolgokban való segítségnyújtás érdekében összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket.
A beleegyezés kezelése egy olyan folyamat, amely segít a kiskereskedőknek megérteni , mit akarnak tőlük az ügyfelek, és hogyan lépnek kapcsolatba velük . Ezeket az információkat a jobb vásárlói élmény megteremtésére használjuk fel, ami végső soron magasabb eladásokhoz vezet.
A sütikhez való hozzájárulás a felhasználó hozzájárulásáról szól a technikailag szükségtelen cookie-k és személyes adatok beállításához és feldolgozásához. Az ügyfelek például megakadályozhatják vagy kifejezetten korlátozhatják a harmadik felek nyomon követését. A cookie-kkal kapcsolatos figyelmeztetés tájékoztatja a felhasználókat, hogy pontosan mit gyűjtenek, hogyan dolgozzák fel azokat, és hogy milyen jogaik vannak.
A Consentmanager egy beleegyezéskezelő szolgáltató (CMP) , amely jogbiztonságot élvez a cookie-k hozzájárulásával és a GDPR-ral kapcsolatban. Növeli az ügyfelek elégedettségét és a jóváhagyási arányt is. Ez mélyebb betekintést nyújt a célcsoportba, lehetővé teszi a webhely és a termékek vagy szolgáltatások optimalizálását, valamint jobb konverziós arány elérését.
Felhívjuk figyelmét, hogy nem tudunk jogi tanácsot adni. A GYIK egyes pontjai idővel változhatnak, vagy a bíróságok eltérően értelmezhetik azokat. Ezért mindig konzultáljon ügyvédével!