consentmanager szószedet

Szószedetünk ismerteti az adatvédelemmel és megfelelőséggel kapcsolatos legfontosabb fogalmakat.

Adat védelem

Az adatvédelmi szabályzat egy olyan dokumentum, amelyben a webhely feltárja, hogyan gyűjti, használja, dolgozza fel és védi a felhasználóira vagy ügyfeleire vonatkozó személyes adatokat. Ezt a követelményt jellemzően adatvédelmi törvények írják elő, például az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR). De más törvények is, mint például a Telekommunikációs Telemédia Adatvédelmi Törvény (TTDSG), a California Consumer Privacy Act (CCPA) az USA-ban, a személyes adatok védelméről és az elektronikus dokumentumokról szóló törvény (PIPEDA) Kanadában és a Lei Geral de Proteção de Dados ( LGPD) Brazíliában, vagy az egyes iparágakhoz vagy szervezeti formákhoz kapcsolódó törvények relevánsak lehetnek itt.

Adatvédelmi szabályzat

Az adatvédelmi szabályozás olyan szabályok összessége, amelyek célja az egyének személyes adatainak a jogosulatlan hozzáférés, felhasználás, nyilvánosságra hozatal, megváltoztatás vagy megsemmisülés elleni védelme.

Adatvédelmi tisztviselő (DPO)

Az adatvédelmi tisztviselő (DPO) feladata, hogy felügyelje a vállalat adatvédelmi stratégiáját és az adatvédelmi előírásoknak, például a GDPR-nak való megfelelést az Európai Unióban.

Analitika

Az Analytics az adatok szisztematikus gyűjtését, elemzését és értelmezését foglalja magában a minták, trendek és értékes betekintések feltárása érdekében. Ezt a folyamatot megkönnyíti az olyan eszközök használata, mint a Google Analytics, az Adobe Analytics, a Heap, a Kissmetrics és a Piwik (ma Matomo). Ez és más elemző szoftverek hatékony eszközöket kínálnak a vállalatoknak és a webhelyek üzemeltetőinek nagy mennyiségű adat feldolgozására a felhasználói viselkedéssel és a felhasználói interakciókkal kapcsolatban. Lehetővé teszik a tájékozott döntéshozatalt és célzott stratégiák kidolgozását azáltal, hogy részletes betekintést nyújtanak a webtartalom, a kampányok és a felhasználói élmények hatékonyságába.

Benyomások

A megjelenítések a felhasználók számára megjelenített hirdetések vagy digitális tartalom számát jelentik, függetlenül attól, hogy rákattintanak-e vagy sem.

CMP

A CMP, a Consent Management Platform vagy Consent Management Provider rövidítése, egy olyan eszköz vagy szoftverrendszer, amely segít a webhelyek üzemeltetőinek rögzíteni és kezelni látogatóik hozzájárulási preferenciáit a személyes adatok gyűjtésével, tárolásával és feldolgozásával kapcsolatban az adatvédelmi előírásokkal, például a GDPR-ral összhangban. .

Cookie Banner

A cookie banner egy felugró ablak vagy réteg, amely akkor jelenik meg, amikor a látogató felkeres egy webhelyet, és tájékoztatja őt az adatgyűjtésre használt cookie-k használatáról. Ezen túlmenően, a felhasználó hozzájárulását vagy elutasítását a cookie-k használatához a cookie-banneren keresztül kapja meg. Ezt az adatvédelmi törvényeknek megfelelően kell megtenni.

EB

Az EB az „Európai Bíróság” rövidítése. Az EB az Európai Unió legfelsőbb bírósága az uniós jogi kérdésekben.

Földrajzi célzás

A földrajzi célzás azt a gyakorlatot jelenti, hogy a felhasználó földrajzi elhelyezkedése alapján tartalmat vagy reklámot jelenít meg.

GDPR

A GDPR (General Data Protection Regulation) egy adatvédelmi szabályozás, amelyet az Európai Unió vezet be az EU-ban élő állampolgárok számára.

Hirdetők

A hirdető olyan magánszemély vagy szervezet, amely termékeit vagy szolgáltatásait különböző médiacsatornákon keresztül népszerűsíti a célközönség számára.

Hozzájárulás kezelése

A hozzájáruláskezelés azokra a folyamatokra és rendszerekre vonatkozik, amelyeket a szervezetek arra használnak, hogy megszerezzék, rögzítsék és kezeljék az egyének hozzájárulását személyes adataik gyűjtéséhez, feldolgozásához és felhasználásához az adatvédelmi törvényekkel, például a GDPR-ral összhangban.

Kiadó/Kiadók

A kiadók olyan személyek vagy cégek, amelyek tartalmat hoznak létre és terjesztenek. Ez a tartalom tartalmazhat könyveket, magazinokat, újságokat, webhelyeket, blogokat és videókat. A kiadók olyan tartalmat hoznak létre, válogatnak vagy tárolnak, amely egy adott közönség számára vonzó. Különféle módokon kereshet pénzt, például: B. kiadványaik példányainak értékesítésével, előfizetéssel vagy tartalmukon belüli hirdetéssel.

megfelelés

A megfelelés bizonyos törvények és rendelkezések betartását, valamint az adatvédelemmel összefüggésben a személyes adatok védelmét jelenti a jogosulatlan hozzáféréstől vagy visszaéléstől.

profilalkotás

A profilalkotás a személyes adatok automatizált feldolgozása az egyén preferenciáinak, viselkedésének, érdeklődésének, megbízhatóságának, teljesítményének, helyének vagy mozgásának szempontjainak értékelése, elemzése vagy előrejelzése céljából.

SDK-k

Az SDK a Software Development Kits rövidítése. Ezek olyan szoftvereszközök, könyvtárak és dokumentációk, amelyek lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy alkalmazásokat fejlesszenek meghatározott szoftverekhez, keretrendszerekhez, platformokhoz vagy hardverekhez.

SLA

Az SLA a szolgáltatási szint megállapodás rövidítése. Ez egy formális dokumentum, amely meghatározza a szolgáltatótól elvárt szolgáltatási színvonalat, a szolgáltatás színvonalának mérésére szolgáló mérőszámokat, és adott esetben a szolgáltatási szint teljesítésének elmulasztása esetén felmerülő jogorvoslatokat vagy büntetéseket.

Spammelés

A spamelés kéretlen üzenetek küldése az interneten keresztül. Ezek az üzenetek az Ön e-mail postafiókjába vagy azonnali üzenetküldés útján érkezhetnek, és rosszindulatú programok terjesztésére használhatók fel.

sütiket

A cookie-k kis szöveges fájlok, amelyek a felhasználó böngészőjében tárolódnak, és nyomkövetőkként is ismertek.