Új

Digitális piacokról szóló törvény: A digitális piacokról szóló törvény egyszerűen elmagyarázható


EU digitális piacokról szóló törvény

Az EU digitális piacokról szóló törvénye (DMA), más néven a digitális piacokról szóló törvény, a digitális vállalatok közötti egészséges verseny fenntartását célozza azáltal, hogy bizonyos szabályokat és büntetéseket ír elő a „kapuőrök” be nem tartása esetén. a legnagyobb digitális platformok, amelyek jelenleg uralják az online teret. Célja ugyanakkor, hogy elősegítse az innovációt az online piacon, valamint védje a cégek és a fogyasztók jogait és érdekeit egyaránt.

A digitális piacokról szóló törvény (DMA) 2022. november elején lépett hatályba, rendelkezései 2023. május 2-tól hatályosak, és a Bizottságnak csak ezeknek a rendelkezéseknek a végrehajtására van hatásköre.

Kikre vonatkozik a DMA?

A digitális piacokról szóló törvény az úgynevezett „kapuőrökre”, vagyis a digitális piac azon nagy online szereplőire vonatkozik, akiket bizonyos mennyiségi kritériumok alapján választanak ki, és a DMA szabályozza, hogy megakadályozzák az esetleges piaci erővel való visszaélést.

2023. szeptember 6-án az Európai Bizottság hat kapuőrt jelölt ki, akiknek hat hónappal ezt a dátumot követően meg kell felelniük a DMA megfelelőségi előírásainak.

A hat említett kapuőr a következő volt:

  1. ábécé
  2. amazon
  3. alma
  4. Bájt tánc
  5. Meta
  6. Microsoft

Az alábbiakban az Európai Bizottság által közzétett grafikon látható a hat kapuőr és fő platformjaik.

Digital Markets Act Gatekeepers & Core Platform Service

A kép forrása: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_23_4328

Milyen kritériumok alapján azonosította a kapuőröket az Európai Bizottság?

Három fő mennyiségi kritériumot alkalmaztak:

  1. A társaság meghatározott éves forgalmat generál az Európai Gazdasági Térségben, és legalább három EU-tagállamban kínál központi platformszolgáltatást;
  2. a Társaság több mint 45 millió EU-ban lakó vagy ott székhellyel rendelkező havi aktív végfelhasználónak és több mint 10 000 EU-ban tartózkodó éves aktív üzleti felhasználónak nyújt központi platformszolgáltatást; és
  3. a cég az elmúlt három évben teljesítette a második kritériumot.

Melyek a digitális piacokról szóló törvény szabályai és szankciói?

Vannak teendők és nem szabadok, amelyeket a kapuőröknek követniük kell. Mindezt azzal a céllal, hogy hozzájáruljanak a tisztességes versenyhez, az innovációhoz és a fogyasztók javára.

A Bizottság szerint van néhány példa arra, hogy szabad és nem szabad.

A kapuőröknek ezt kell tenniük a jövőben:

  • Bizonyos helyzetekben engedélyezze harmadik felek számára, hogy a Gatekeeper saját szolgáltatásaival dolgozzanak.
  • Biztosítsa üzleti ügyfelei számára a hozzáférést azokhoz az adatokhoz, amelyeket a Gatekeeper Platform használatakor generálnak.
  • Biztosítsa a hirdetőket és a megjelenítőket a szükséges eszközökkel és információkkal a Gatekeeper által tárolt hirdetések önellenőrzéséhez.
  • Lehetőséget kínál az üzleti ügyfeleknek arra, hogy a Gatekeeper platformon kívül hirdethessenek és szerződést köthessenek ügyfeleikkel.

A jövőben a kapuőr platformok többé nem tehetik meg:

  • Értékelje jobban a maga a Gatekeeper által kínált szolgáltatásokat és termékeket, mint a Gatekeeper Platformon harmadik felek által kínált hasonló szolgáltatásokat és termékeket.
  • Akadályozza meg, hogy a fogyasztók kapcsolatba lépjenek a platformjukon kívüli cégekkel.
  • Akadályozza meg, hogy a fogyasztók eltávolítsák az előre telepített szoftvereket vagy alkalmazásokat, ha akarják.
  • A gatekeeper alapplatformszolgáltatásán kívüli végfelhasználók nyomon követése célzott hirdetési célokra tényleges beleegyezés nélkül.

❗A szabályok be nem tartása a vállalat globális éves forgalmának 10%-áig, ismételt jogsértés esetén pedig akár 20%-ig terjedő bírsággal is járhat.

Következő lépések?

A kapuőröknek most be kell tartaniuk az EU Bizottság által megszabott, mit szabad és mit ne, és jelentést kell benyújtaniuk az EU Bizottságnak, amelyben leírják az előírások betartása érdekében tett intézkedéseket. Ezenkívül jelentést kell benyújtaniuk az EU Bizottságnak, amelyben leírják a felhasználói profilok létrehozásához használt technikákat.

A digitális piacokról szóló törvény (DMA) betartatása tehát igazságosabb versenyfeltételeket eredményez a kapuőrök és a kisebb cégek között, beleértve a potenciális új belépőket is.

Legyen tájékozott, és készüljön fel a digitális piacokról szóló törvény által hozott változásokra.

Iratkozzon fel hírlevelünkre , hogy naprakész legyen, vagy még ma tesztelje a megfelelőségét ingyenes cookie-webhely-ellenőrzőnk segítségével.


további megjegyzések

Új

Hírlevél 2024/05

Új integráció a Slack, MS Teams és egyebek számára A jelenlegi frissítéssel a Slack, az MS Teams, a Zapier és az n8n új integrációs funkciója elérhető a rendszerben. A funkció kényelmesen értesíti Önt a Slackben, a Teamsben vagy bármely más eszközben a CMP-fiókjában lévő fontos változásokról és hírekről (pl. új sütiket találtunk). A frissítések kereséséhez […]
Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
Tábornok, Új, videókat

Webinárium: Google Consent Mode v2 a Google-lal és consentmanager

Csatlakozzon exkluzív internetes szemináriumunkhoz, amelyet consentmanager a Google-lal együttműködésben tart 2024. június 12-én délelőtt 11:00-kor közép-európai idő szerint. A legújabb Google-követelményekre vonatkozó információk iránti nagy kereslet miatt ez a webinárium segít jobban megérteni Google Consent Mode , v2. Dennis Gingele a Google-tól és Jan Winkler consentmanager bemutatják a szükséges tényeket és hátteret. Akár digitális marketinggel […]