Jobb

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) az Ön cégére is vonatkozik? Az online platformoknak további kötelezettségeik vannak


Digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA)

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény további átláthatósági követelményeket ír elő az online platformokkal szemben. Az online platform DSA szerinti meghatározása vonatkozhat az Ön vállalkozására. Ennek eredményeként előfordulhat, hogy meg kell felelnie a DSA további átláthatósági követelményeinek. Olvasson tovább, és megtudja, hogy vállalkozása ebbe a kategóriába tartozik-e, és milyen lépéseket tehet az előírásoknak való megfelelés érdekében.

Mi a digitális szolgáltatásokról szóló törvény célja?

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény 2023. augusztus 25-én lépett hatályba a főbb online platformokra és keresőmotorokra vonatkozóan. 2024. február 17-től a DSA teljes mértékben alkalmazható más online platformokon.

A DSA része az EU Bizottság „A digitális korhoz illeszkedő Európa” programjának, amelynek célja az online platformok és közvetítők szabályozása, amint arról korábbi bejegyzésünkben is szó volt . Célja az uniós polgárok alapvető jogainak védelme, miközben biztonságos és átlátható online környezetet teremt.

Kikre vonatkozik a DSA?

A DSA különböző követelményeket támaszt a különböző online szereplőkkel szemben funkciójuktól és méretüktől függően, mivel ezek a tényezők eltérő hatással vannak az online ökoszisztémára. Érdemes megemlíteni azt is, hogy az Általános Adatvédelmi Rendelethez (GDPR) hasonlóan a DSA is a Piactér elvén alapul, ezért minden, az Európai Unióban (EU) ügyfeleket kiszolgáló digitális közvetítő szolgáltatóra vonatkozik. Ez azt jelenti, hogy a DSA amerikai vállalatokra is vonatkozhat. Ennek megfelelően a DSA az online platformokat négy fő kategóriába sorolta:

1. Nagyon nagy online platformok és keresők

A Bizottság ezt a kategóriát a havi 45 millió vagy több látogatóval rendelkező platformok és keresőmotorokként határozza meg. A DSA hivatalos listája itt található.

2. Online platformok

A DSA az online platformot tárhelyszolgáltatásként határozza meg, amely információkat tárol és a szolgáltatás igénybevevőjének kérésére nyilvánosságra hoz. Online platformnak minősül az a webhely is, ahol a felhasználók felhasználói profilokat hozhatnak létre, vagy kapcsolatba léphetnek más felhasználókkal.

A DSA szerint a következő kategóriák tartoznak az online platform kifejezés alá:

  • Közösségi média platformok
  • Online piacterek (online boltok, e-kereskedelmi webhelyek)
  • Tartalommegosztó oldalak
  • Alkalmazásboltok
  • Online foglalási rendszerek szálláshoz és utazáshoz
  • Együttműködési gazdaság platformjai

Megjegyzés : Ez a követelmény nem érinti a mikro- és kisvállalkozásokat, amelyek 50 főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztatnak, és éves árbevétele kevesebb, mint 10 millió euró. Az online platformok kategóriájába tartozó összes többi szervezetnek azonban meg kell felelnie a DSA követelményeinek.

3. Tárhelyszolgáltatások
Ez magában foglalja a nevükben felhasználói információkat tároló szolgáltatásokat. Ez a kategória magában foglalja a számítási felhőszolgáltatásokat, a web-, e-mail- és szervertárhelyet.

4. Ügynöki szolgáltatások
Ez magában foglalhatja az internet-hozzáférési szolgáltatókat és a domain név regisztrátorokat, valamint a gyorsítótárazási vagy adatátviteli szolgáltatásokat.

❗Fontos megjegyzés: consentmanager új funkciót biztosít, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy közvetlenül hozzáférjenek a hirdetők információihoz, egyszerűen a hirdetés melletti ikonra kattintva. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a hirdetés láttán azonnal személyre szabják/kikapcsolják a hirdetést.

További átláthatósági követelmények az online platformokhoz

Az online platformoknak további kötelezettségei és elvárásai is vannak a nagyobb átláthatóság biztosításával kapcsolatban.

A DSA 26. „Hirdetés az online platformokon” cikkével összhangban a következő követelmények kerülnek megállapításra:

1. A hirdetéseket megjelenítő online platformok szolgáltatóinak biztosítaniuk kell, hogy a végfelhasználó gyorsan, egyértelműen és egyértelműen, valós időben lássa a következőket minden számukra megjelenített hirdetésben:

a) tájékoztatás a reklám céljáról;
b) A hirdetést megjelenítő személy vagy szervezet ;
c) a reklámot fizető személy vagy szervezet , ha eltér a b) pontban említett személytől vagy szervezettől; és
d) tartalmas és reklám útján könnyen hozzáférhető információ ; A reklám célközönségének meghatározásához használt főbb kritériumok leírása és azok az eszközök, amelyekkel ezek a kritériumok megváltoztathatók.

2. Az online platformszolgáltatóknak lehetőséget kell biztosítaniuk a szolgáltatásaikat igénybe vevő személyek számára annak jelzésére, hogy az általuk kínált tartalom kereskedelmi kommunikációnak minősül-e vagy tartalmaz-e.

3. Az online platformszolgáltatók nem jeleníthetnek meg profilalkotás alapján létrehozott hirdetéseket a szolgáltatásaikat igénybe vevő személyek számára.

Mit tehet a digitális szolgáltatásokról szóló törvénynek való megfelelés érdekében

A DSA megköveteli az online közvetítőktől, hogy világos és egyszerű információkat adjanak az általuk használt szolgáltatásokról. Győződjön meg róla, hogy alaposan tekintse át adatvédelmi és átláthatósági gyakorlatait. Gondoskodjon arról, hogy minden fontos információt megkapjon hirdetési partnereitől, hogy hatékonyan eljuttassa azokat a felhasználókhoz. A consentmanager megoldásunk segíthet abban, hogy webhelye megfeleljen és kezelje a DSA és az EU adatvédelmi szabályozásai, például a GDPR által megkövetelt átláthatósági szabványokat.

Nem biztos abban, hogy vállalkozása a digitális szolgáltatásokról szóló törvény hatálya alá tartozik-e? Forduljon szakértőinkhez most!


további megjegyzések

Newsletter consentmanager Juni
Új

Hírlevél 2024/06

Új kiegészítő: Adatvédelem-barát webhelyelemzés A júniusi frissítéssel az új „Webhelyelemzés” bővítmény elérhetővé válik fiókjában. Itt kombináljuk azt a két összetevőt, amiben különösen jók vagyunk: a valódi adatvédelmet és a nagyszerű jelentéskészítést. Az új, adatvédelmi kímélő weboldalelemzésünk előnye elsősorban az adatvédelemben és a rendszer egyszerűségében rejlik: Adatvédelem-barát weboldalelemzésünkkel szeretnénk egy egyszerű alternatívát kínálni az összetett elemzőrendszerekhez: […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Új

Holland DSB: Útmutató a cookie-bannerekhez és fokozott ellenőrzésekhez

A holland adatvédelmi hatóság (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) új útmutatót tett közzé, amely leírja a cookie-bannerek tervezésének legjobb gyakorlatait, és azt, hogy mit kell kerülni az esetleges bírságok elkerülése érdekében. Amint azt 2024 februárjában bejelentették , az Adatvédelmi Hatóság több ellenőrzést fog végrehajtani annak biztosítása érdekében, hogy a webhelyek jogszerűen megszerezzék a hozzájárulást a nyomkövető cookie-khoz […]