Jobb, Új

Az EDPB közelmúltban hozott döntése az online platformok „beleegyezés vagy fizetés” modelljéről


Az EDPB véleménye a fizetési vagy hozzájárulási modellről

Hollandia, Norvégia és Németország (Hamburg) szabályozó hatóságai véleményt kértek az Európai Adatvédelmi Testülettől ( EDPB ) arról, hogy a nagy online platformok alkalmazhatnak-e „beleegyezés vagy fizetés” modelleket a viselkedésalapú reklámozáshoz érvényes és önkéntes alapon. felhasználói hozzájárulás. A háttér az volt, hogy a Meta 2023 októberében bevezette az előfizetési modellt, amelyben a felhasználók választhatnak, hogy vagy havi díjat fizetnek a Meta szolgáltatásainak reklám nélkül történő használatáért, vagy ingyenesen veszik igénybe a szolgáltatásokat, és láthatják a hirdetéseket – ez a „beleegyezés” közvetlen példája. vagy Pay” modellt.

Az EDPB döntése ebben a kérdésben az, hogy azok a nagy online platformok, amelyek csak azt a lehetőséget biztosítják ügyfeleiknek, hogy díjat fizetnek, vagy hozzájárulnak a személyes adatok viselkedésalapú reklámozás céljából történő kezeléséhez, nincsenek összhangban az általános adatvédelmi rendelettel. Egy ilyen modell kényszerített beleegyezéshez vezet, és hátrányos helyzetbe hozza a leiratkozó felhasználókat. Az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) értelmében az érvényes hozzájárulásnak „önkéntesnek” kell lennie, és a felhasználók nem érezhetik kénytelenek beleegyezniük az adatkezelésbe, hogy egy online platform szolgáltatásait igénybe vegyék.

Azokban az esetekben, amikor ezeknek a főbb online platformoknak a használata elengedhetetlen a társadalmi részvételhez vagy a szakmai hálózatokhoz való hozzáféréshez, a hozzáférés korlátozása azokra a személyekre, akik nem adták hozzájárulásukat, negatívnak minősül, és nem egyeztethető össze a szükségesség és arányosság, a célhoz kötöttség, az adatminimalizálás és méltányosság a GDPR szerint.

EDPB ajánlásai a megfelelőségre vonatkozóan

A GDPR előírásainak való megfelelés érdekében az EDPB ezért arra kéri a platformokat, hogy kínáljanak valódi „egyenértékű alternatívát”, amely nem jár többletköltséggel. Ez egy lehetséges harmadik beleegyezési lehetőséget jelent, amely nem jár semmilyen költséggel a felhasználók számára, és továbbra is lehetővé teszi számukra ezen nagy online platformok szolgáltatásainak használatát.

Egy harmadik hozzájárulási lehetőség megvalósítása

Egy lehetséges megoldás lehet pl. B. három gombból áll a cookie-banneren: „Mindent elfogadok”, ami azt jelentené, hogy Ön önkéntesen hozzájárul a viselkedésalapú reklámok feldolgozásához; „A viselkedésalapú reklámozás nélkül egyetértek”, ami azt jelentené, hogy a magatartáson alapuló reklámozás feldolgozásából ki kell iratkozni, de bizonyos mértékig igénybe vehetem a szolgáltatást; és végül az „én fizetek”, ami azt jelentené, hogy nem vállaljuk a viselkedésalapú reklámok feldolgozását, hanem az utolsó lehetőségnél több funkcióval használhatjuk a szolgáltatást.

consentmanager felhasználói hozzáadhatják az egyéni „Elfogadás viselkedésalapú hirdetés nélkül” gombot a cookie-gomb első szintjéhez, ha követik az itt található súgóoldalunkon található technikai utasításokat.

Ezekkel a lehetőségekkel biztosíthatja, hogy felhasználóinak több módja is legyen a hozzájárulás megadására, mint az összes feltétel elfogadása vagy díjfizetés.

Ha további kérdése van, kérjük, forduljon a mail@ consentmanager .net címre.


további megjegyzések

Új

Hírlevél 2024/05

Új integráció a Slack, MS Teams és egyebek számára A jelenlegi frissítéssel a Slack, az MS Teams, a Zapier és az n8n új integrációs funkciója elérhető a rendszerben. A funkció kényelmesen értesíti Önt a Slackben, a Teamsben vagy bármely más eszközben a CMP-fiókjában lévő fontos változásokról és hírekről (pl. új sütiket találtunk). A frissítések kereséséhez […]
Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
Tábornok, Új, videókat

Webinárium: Google Consent Mode v2 a Google-lal és consentmanager

Csatlakozzon exkluzív internetes szemináriumunkhoz, amelyet consentmanager a Google-lal együttműködésben tart 2024. június 12-én délelőtt 11:00-kor közép-európai idő szerint. A legújabb Google-követelményekre vonatkozó információk iránti nagy kereslet miatt ez a webinárium segít jobban megérteni Google Consent Mode , v2. Dennis Gingele a Google-tól és Jan Winkler consentmanager bemutatják a szükséges tényeket és hátteret. Akár digitális marketinggel […]