Jobb, Új

Az EDPB közelmúltban hozott döntése az online platformok „beleegyezés vagy fizetés” modelljéről


Az EDPB véleménye a fizetési vagy hozzájárulási modellről

Hollandia, Norvégia és Németország (Hamburg) szabályozó hatóságai véleményt kértek az Európai Adatvédelmi Testülettől ( EDPB ) arról, hogy a nagy online platformok alkalmazhatnak-e „beleegyezés vagy fizetés” modelleket a viselkedésalapú reklámozáshoz érvényes és önkéntes alapon. felhasználói hozzájárulás. A háttér az volt, hogy a Meta 2023 októberében bevezette az előfizetési modellt, amelyben a felhasználók választhatnak, hogy vagy havi díjat fizetnek a Meta szolgáltatásainak reklám nélkül történő használatáért, vagy ingyenesen veszik igénybe a szolgáltatásokat, és láthatják a hirdetéseket – ez a „beleegyezés” közvetlen példája. vagy Pay” modellt.

Az EDPB döntése ebben a kérdésben az, hogy azok a nagy online platformok, amelyek csak azt a lehetőséget biztosítják ügyfeleiknek, hogy díjat fizetnek, vagy hozzájárulnak a személyes adatok viselkedésalapú reklámozás céljából történő kezeléséhez, nincsenek összhangban az általános adatvédelmi rendelettel. Egy ilyen modell kényszerített beleegyezéshez vezet, és hátrányos helyzetbe hozza a leiratkozó felhasználókat. Az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) értelmében az érvényes hozzájárulásnak önkéntesnek kell lennie, és a felhasználók nem érezhetik kénytelenek beleegyezniük az adatkezelésbe, hogy egy online platform szolgáltatásait igénybe vegyék.

Azokban az esetekben, amikor ezeknek a főbb online platformoknak a használata elengedhetetlen a társadalmi részvételhez vagy a szakmai hálózatokhoz való hozzáféréshez, a hozzáférés korlátozása azokra a személyekre, akik nem adták hozzájárulásukat, negatívnak minősül, és nem egyeztethető össze a szükségesség és arányosság, a célhoz kötöttség, az adatminimalizálás és méltányosság a GDPR szerint.

EDPB ajánlásai a megfelelőségre vonatkozóan

A GDPR előírásainak való megfelelés érdekében az EDPB ezért arra kéri a platformokat, hogy kínáljanak valódi „egyenértékű alternatívát”, amely nem jár többletköltséggel. Ez egy lehetséges harmadik beleegyezési lehetőséget jelent, amely nem jár semmilyen költséggel a felhasználók számára, és továbbra is lehetővé teszi számukra ezen nagy online platformok szolgáltatásainak használatát.

Egy harmadik hozzájárulási lehetőség megvalósítása

Egy lehetséges megoldás lehet pl. B. három gombból áll a cookie-banneren: „Mindent elfogadok”, ami azt jelentené, hogy Ön önkéntesen hozzájárul a viselkedésalapú reklámok feldolgozásához; „A viselkedésalapú reklámozás nélkül egyetértek”, ami azt jelentené, hogy a magatartáson alapuló reklámozás feldolgozásából ki kell iratkozni, de bizonyos mértékig igénybe vehetem a szolgáltatást; és végül az „én fizetek”, ami azt jelentené, hogy nem vállaljuk a viselkedésalapú reklámok feldolgozását, hanem az utolsó lehetőségnél több funkcióval használhatjuk a szolgáltatást.

consentmanager felhasználói hozzáadhatják az egyéni „Elfogadás viselkedésalapú hirdetés nélkül” gombot a cookie-gomb első szintjéhez, ha követik az itt található súgóoldalunkon található technikai utasításokat.

Ezekkel a lehetőségekkel biztosíthatja, hogy felhasználóinak több módja is legyen a hozzájárulás megadására, mint az összes feltétel elfogadása vagy díjfizetés.

Ha további kérdése van, kérjük, forduljon a mail@ consentmanager .net címre.


további megjegyzések

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
Tábornok, Új

Hírlevél 2024/11

A Cookie-robot mostantól önálló eszközként is elérhető Cookie Crawlerünk most még sokoldalúbb és rugalmasabb! Mostantól önálló eszközként is használhatja – anélkül, hogy külön CMP-t kellene létrehoznia. Az önálló opció azoknak az ügyfeleknek megfelelő, akik (még) nem akarják a cookie bannert consentmanager váltani, de szeretnék ellenőrizni weboldalaik megfelelőségét, vagy olyan külső adatvédelmi tisztviselőknek, akik szeretnék ügyfeleik […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Cookie-ellenőrzés weboldalakhoz: Hogyan végezze el manuálisan vagy cookie-szkennerrel

Weboldal üzemeltetőjeként Ön felelős a felhasználói adataiért, amelyeket az Ön webhelye cookie-kon keresztül gyűjt és tárol. Az Ön webhelyén aktív cookie-k potenciálisan adatvédelmi problémákat okozhatnak – különösen, ha nem a rendeltetésének megfelelően használják, vagy ami még kritikusabb, ha a böngészőjükben a felhasználók beleegyezése vagy tudta nélkül tárolják . A kockázatok a magas bírságoktól a felhasználók […]