Tábornok

A Google Consent Mode v2 2024-ben a Google Ads-felhasználók számára


AdWords - szó betűk a fából készült asztal. Vértes fából készült betűk, amelyek az "AdWords" szót írják egy rusztikus asztalon.

2023 végén a Google bemutatta az új Consent Mode v2-t, amely az elődjére épül, és új funkciókat és határidőket tartalmaz. Ezek bizonyos Google Ads-felhasználókat érintenek, és 2024 márciusában lépnek hatályba. Ha szeretné felmérni, hogy ezek a változtatások relevánsak-e hirdetési tevékenységei szempontjából, és megértheti a hatásukat, tekintse meg az alábbi áttekintést.

A Google Consent Mode v2 röviden: A Google Consent Mode v2 lehetővé teszi a webhelycímkék és az alkalmazás SDK viselkedésének testreszabását a végfelhasználó hozzájárulásával kapcsolatos döntései alapján.

A Google Ads-felhasználók számára a 2023. decemberi bejelentés csak néhány hónappal a határidő előtt.

A Google beleegyezési mód v2 ütemezése és határideje

A Google megköveteli a Google Ads-felhasználóktól, akik az Európai Gazdasági Térségben és az Egyesült Királyságban élő közönségeket célozzák meg, hogy legkésőbb 2024 márciusáig engedélyezzék a Consent Mode v2-t, hogy elérhessék a közönségmérési funkciókat a webhelyeken vagy alkalmazásokban.

Ezenkívül 2024. január 16-tól a Google Ads szolgáltatást használó hirdetőknek már integrálniuk kell egy Google által tanúsított hozzájáruláskezelési platformot (CMP), például consentmanager .

A Google Consent Mode v2 engedélyezésének elmulasztása adatvesztéshez vezethet, mivel a hozzájárulás elengedhetetlen a hirdetési teljesítmény mérésének folytatásához és a felhasználók számára személyre szabott hirdetések biztosításához. A Google új frissítése nem csak technikailag érinti a webhelyeken használt címkéket vagy az alkalmazásokhoz használt SDK-kat, hanem olyan eszközökre is kiterjed, amelyek támogatják a nem Google-forrásokból származó adatok feltöltését.

Miért most? Szabályozási környezet: Digitális piacokról szóló törvény, a Google-t kinevezték kapuőrnek

A digitális piacokról szóló törvény bevezetése nagy hatással volt az online hirdetésekre, olyan cégeket neveztek ki „kapuőrnek”, mint a Google. Ez a rendelkezés azt a felelősséget ruházza a Google-ra, hogy több választási lehetőséget biztosítson a felhasználóknak személyes adataik feldolgozásához való hozzájárulásban, és javítsa magánéletük ellenőrzését. Válaszul a Google a 2-es verzióra frissítette a beleegyezési módot, hogy megfeleljen a digitális piacokról szóló törvény szerinti kapuőri kötelezettségeinek.

A digitális piacokról szóló törvény mélyebb megértése érdekében összeállítottunk néhány hasznos linket az Ön számára:
https://www.consentmanager.de/wissen/das-gesetz-ueber-digitale-maerkte/
https://www.consentmanager.de/wissen/eu-digital-services-act-auswirkungen-auf-unternehmen/

Így működik a Google Consent Mode v2 és a Google Ads

Ahhoz, hogy megértsük, hogyan működik a Google Consent Mode v2 a Google Ads szolgáltatással, hasonlítsuk össze röviden az elődjével.

A Google hozzájárulási mód célja, hogy segítse a hirdetőket a mérési pontosság megőrzésében, miközben tiszteletben tartja a felhasználók adatait. A Google-címkék viselkedésének a végfelhasználó beleegyezése alapján történő módosításával és a konverziómodellezés használatával a Google helyreállíthatja az elveszett konverziókat. A beleegyező döntés például az, hogy a felhasználó rákattint-e az „Elfogadás” vagy az „Elutasítás” gombra a cookie-szalaghirdetésen. A mechanizmus az, hogy az elveszett beleegyezés modellezhető a Google mesterséges intelligenciájával, hogy felszámolja az adatréseket az egyes interakciók és a konverziós események között.

A végeredmény az, hogy a hirdetők hasznot húzhatnak az ezeken a modellezett konverziókon alapuló pontosabb adatokból, amelyeket közvetlenül integrálnak a Google Ads kampányjelentésébe és ajánlattételi eszközeibe.

A Google Consent Mode v2-ben a legfontosabb különbség az, hogy két új beleegyezési karakterláncot adtak hozzá, amelyek kifejezetten az adatok feldolgozásának és megosztásának módjára vonatkoznak. Az alábbiakban ezeket a karakterláncokat és aktiválásukat mutatjuk be részletesebben.

Alkalmazkodás a változásokhoz: mit kell tennie a hirdetőknek

Fontos : A Google által tanúsított CMP (például consentmanager ) elengedhetetlen feltétele az EGT-ben vagy az Egyesült Királyságban élő felhasználók hozzájárulásának megszerzéséhez. Ezért győződjön meg arról, hogy webhelye jogilag megfelelő cookie-szalagot kínál, például consentmanager a felhasználói hozzájárulás megszerzéséhez.

A rendezés után módosítania kell a CMP hozzájárulási folyamatát, hogy hozzáadja a Google által közzétett további hozzájárulási karakterláncokat.
A két új beleegyezési karakterlánc a Google-tól, amelyek kiegészítik a meglévőketad_storage ésanalytics_storage a következőkkel egészül ki:

1. ad_user_data
2. ad_personalization

Ha szeretné használni ezeket a karakterláncokat, és aktiválni szeretné a Google beleegyezési módot a consentmanager CMP-jében, kérjük, olvassa el részletes utasításainkat itt: https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode

consentmanager felhasználói biztosak lehetnek abban, hogy consentmanager egyike azon maroknyi CMP-szolgáltatónak , amely webhelyekhez és alkalmazásokhoz egyaránt kínálja a Google Consent Mode v2. verzióját .

Készüljön fel proaktívan, és használja consentmanager jogilag megfelelő hozzájáruláskezelési platformként. Kezdje el most az átállást a Google Consent Mode v2-re .


további megjegyzések

Webinar Google Consent Mode v2
Új, videókat

Webinárium: Google beleegyezési mód v2

A „Google Consent Mode v2” webináriumra 2024. február 27-én került sor. PDF a webináriumhoz letölthető itt található. A következő témák kerültek megvitatásra: áttekintés Mindenki a Google Consent Mode v2-ről beszél. 2024 márciusától a Google megköveteli, hogy minden webhely és alkalmazás használja a Google Consent Mode v2-t. Ehhez fontos, hogy rendelkezzen a Google által tanúsított CMP-vel. […]
Digital Services Act
Jobb

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) az Ön cégére is vonatkozik? Az online platformoknak további kötelezettségeik vannak

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény további átláthatósági követelményeket ír elő az online platformokkal szemben. Az online platform DSA szerinti meghatározása vonatkozhat az Ön vállalkozására. Ennek eredményeként előfordulhat, hogy meg kell felelnie a DSA további átláthatósági követelményeinek. Olvasson tovább, és megtudja, hogy vállalkozása ebbe a kategóriába tartozik-e, és milyen lépéseket tehet az előírásoknak való megfelelés érdekében. […]