Jobb

A Google EU-beli felhasználók hozzájárulására vonatkozó irányelvei: Amit a vállalatoknak tudniuk kell


Kép egy telefont tartó kézről, a képernyőn egy Google keresőoldal látható

A Google EU-beli felhasználók hozzájárulására vonatkozó irányelvek meghatározzák azokat a konkrét követelményeket, amelyeket a megjelenítőknek, hirdetőknek, vállalatoknak és más feleknek be kell tartaniuk a Google-szolgáltatások, például a Google Ads használata során. A szabályzat tükrözi az európai adatvédelmi törvények, különösen a GDPR és az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelv követelményeit, ezért az Európai Gazdasági Térségben (EGT) és az Egyesült Királyságban élő végfelhasználókat célzó felhasználókra vonatkozik. Azok a felhasználók, akik nem tartják be a Google EU-beli felhasználók hozzájárulására vonatkozó irányelveket, ezért nem használhatják a Google szolgáltatásait webhelyükön. Az alábbiakban közelebbről megvizsgáljuk a politikát és azokat a lépéseket, amelyeket a vállalatoknak meg kell tenniük.

A 2015-ben bevezetett uniós felhasználói hozzájárulási politika jelentős változásokon ment keresztül, különösen 2018-ban, amikor a GDPR hatályba lépett. Ezeket a változásokat az indokolta, hogy erősebb felhasználói hozzájárulási módszerekre van szükség, amelyek megkövetelik a felhasználóktól, hogy tájékozott és kifejezett beleegyezést adjanak, mielőtt a cookie-kat és más nyomkövetési technológiákat eltárolhatnák vagy hozzáférnének eszközeiken. A Google 2022. májusi frissítésével pedig a vállalat teljesítette ezt a követelményt, és megköveteli a Google Ads és más szolgáltatások felhasználóitól, hogy érvényes beleegyezést szerezzenek az Európai Unióban (EU/EGT) és az Egyesült Királyságban élő felhasználóktól.

A Google EU-beli felhasználók hozzájárulására vonatkozó irányelvei konkrétan megkövetelik a webhelyek üzemeltetőitől és az alkalmazásfejlesztőktől, hogy világos és könnyen hozzáférhető információkat nyújtsanak a végfelhasználóknak személyes adataik gyűjtésével és feldolgozásával kapcsolatban. Ezenkívül azonosítaniuk kell minden olyan felet, amely személyes adatokat kapott a felhasználóktól, hogy megszerezzék a hozzájárulásukat a cookie-k vagy mobilazonosítók használatához.

Kinek kell betartania a Google EU-beli felhasználók hozzájárulására vonatkozó irányelveit?

Az EU-beli felhasználók hozzájárulására vonatkozó irányelvek elsősorban a Google-termékeket használó webhely-üzemeltetőkre, alkalmazásfejlesztőkre és hirdetőkre vonatkoznak, és az Európai Gazdasági Térség (EGT) és az Egyesült Királyság (Egyesült Királyság) végfelhasználóit célozzák meg. Ez azt jelenti, hogy a Google-termékeket, például a Google Ads-t és a Google AdSense-t használó hirdetőknek és webhely-üzemeltetőknek be kell tartaniuk ezt az irányelvet. Ellenkező esetben fennáll annak a kockázata, hogy Google-profilját blokkolják!
Az EGT magában foglalja az EU tagállamait, valamint Izlandot, Liechtensteint és Norvégiát. Ha székhelye az EGT-ben vagy az Egyesült Királyságban található, és webhelye vagy alkalmazása ezekben a régiókban található felhasználóknak szól, akkor meg kell felelnie ennek az irányelvnek.

Hogyan biztosítható az EU-beli felhasználók hozzájárulására vonatkozó szabályzat betartása?

Az EU felhasználói hozzájárulási szabályzatának való megfelelés biztosítható

  • A felhasználók egyértelmű és könnyen hozzáférhető tájékoztatása személyes adataik gyűjtéséről és felhasználásáról, pl. B. adatvédelmi szabályzaton vagy cookie-szabályzaton keresztül, cége tevékenységétől függően.
  • Kérjen kifejezett beleegyezést a felhasználóktól olyan mechanizmusok segítségével, mint az „Elfogadom” vagy „Elfogadom” gombok, cookie-szalaghirdetés vagy cookie-figyelmeztetés.
  • Azonosítsa az összes felet (beleértve a Google-t is), amely jogosult személyes adatok gyűjtésére a felhasználóktól, és ossza meg ezeket az információkat a felhasználókkal. Ezt a listát a cookie-bannerben is megjelenítheti.
  • Hivatkozás a Google adatvédelmi irányelveire és Általános Szerződési Feltételeire, hogy tájékoztassa a felhasználókat arról, hogy a Google hogyan használja fel személyes adataikat.
  • És ami a legfontosabb, használjon beleegyezéskezelő platformot (CMP), például consentmanager a fenti lépések egyszerűsítésére.

A megfelelőségi CMP kiválasztásának kritériumai:

A hozzájárulási mechanizmusok létrehozásának különféle módjai vannak, beleértve a belső és külső hozzájáruláskezelési platformokat.

A Google egy listát kínál a tanúsított hozzájárulási megoldásokról (mint mi is!) az Ad Manager és az AdMob számára, amelyek elősegítik a megfelelőségi erőfeszítések egyszerűsítését. A CMP-kkel való együttműködés és az olyan keretrendszerek használata, mint az IAB Europe Transparency and Consent Framework (TCF), tovább biztosíthatja a megfelelőséget.

Amikor kiválasztunk egy CMP-t, hogy megfeleljen az EU-beli felhasználók hozzájárulására vonatkozó szabályzatnak, a következő kritériumokat kell figyelembe venni:

  • A megoldásnak lehetővé kell tennie a felhasználók egyértelmű és tájékozott hozzájárulását a cookie-k és a személyes adatok használatához.
  • Testreszabási lehetőségeket kell biztosítania, hogy tükrözze az Ön sajátos körülményeit és a felhasználóknak kínált lehetőségeket.
  • Integrálni kell az IAB Europe átláthatósági és beleegyezési keretrendszerébe (TCF) , mivel a Google bejelentette, hogy a Google által tanúsított CMP-knek együtt kell működniük a TCF-fel, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg az EGT-ben és az Egyesült Királyságban. A biztonság kedvéért most kezdje azzal, hogy consentmanager a Google által tanúsított platformja.
  • A megoldásnak képesnek kell lennie arra, hogy azonosítsa az összes felhasználói adatokat gyűjtő felet, beleértve a Google-t is, és felfedje ezeket az információkat a felhasználókkal.
  • Biztosítania kell egy mechanizmust a felhasználók hozzájárulásáról szóló nyilvántartások megőrzésére.

consentmanager , a Google által hitelesített hozzájáruláskezelési platform segítségével Ön a helyes (és az előírásoknak megfelelő) döntést hoz. Kezdje el még ma!


további megjegyzések

Webinar Google Consent Mode v2
Új, videókat

Webinárium: Google beleegyezési mód v2

A „Google Consent Mode v2” webináriumra 2024. február 27-én került sor. PDF a webináriumhoz letölthető itt található. A következő témák kerültek megvitatásra: áttekintés Mindenki a Google Consent Mode v2-ről beszél. 2024 márciusától a Google megköveteli, hogy minden webhely és alkalmazás használja a Google Consent Mode v2-t. Ehhez fontos, hogy rendelkezzen a Google által tanúsított CMP-vel. […]
Digital Services Act
Jobb

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) az Ön cégére is vonatkozik? Az online platformoknak további kötelezettségeik vannak

A digitális szolgáltatásokról szóló törvény további átláthatósági követelményeket ír elő az online platformokkal szemben. Az online platform DSA szerinti meghatározása vonatkozhat az Ön vállalkozására. Ennek eredményeként előfordulhat, hogy meg kell felelnie a DSA további átláthatósági követelményeinek. Olvasson tovább, és megtudja, hogy vállalkozása ebbe a kategóriába tartozik-e, és milyen lépéseket tehet az előírásoknak való megfelelés érdekében. […]