Jobb, Új

Viszlát, harmadik féltől származó cookie-k: Így változik az online követés


üres fekete konyhai tábla kevés sütőliszttel

A Google, az utolsó olyan nagy böngészők, mint a Firefox és a Safari, amely lassan elhagyja a harmadik féltől származó cookie-kat, már bejelentette, hogy 2024 végére teljesen mentesül a harmadik féltől származó cookie-któl. Az alábbiakban elmagyarázzuk, hogy ez mit jelent, és hogyan kell ennek pontosan megtörténnie!

A sütik fontos szerepet játszanak a webhelyeken végzett online tevékenységek nyomon követésében. Lehetővé teszik az olyan mechanizmusokat, mint a profilalkotás, újracélzás és az online boltok alapvető működési funkciói, mint például az áruk tárolása a felhasználó bevásárlókosarában. Emiatt a harmadik féltől származó cookie-k megszüntetése jelentős hatással lehet a nyomkövetési adatokra, például a konverziós arányokra. CMO-knak, hirdetőknek és kiadóknak ajánlatos alternatív módszerek vagy eszközök után kutatni.

A különböző típusú sütik áttekintése

A harmadik féltől származó cookie-k kiküszöbölésének további magyarázata érdekében az alábbiakban röviden ismertetjük a különböző típusú cookie-kat, különösen a két legnépszerűbbet: a belső cookie-kat és a harmadik féltől származó cookie-kat.

A belső cookie-k ugyanazon domain által beállított cookie-k. Ha e-kereskedelmi webhelyet üzemeltet, a belső cookie-k segítenek ügyfeleinek „megjegyezni” a tételeket, és hozzáadni őket a bevásárlókosárhoz.

Másrészt, ha olyan videót töltött fel a YouTube-ra, amely már be van ágyazva a webhelyére, akkor a rendszer harmadik féltől származó cookie-kat állít be, mivel a videó harmadik fél domainjéről, nevezetesen a YouTube-ról származik.

Megjegyzés: Fontos tudni, hogy harmadik felek is beállíthatnak belső cookie-kat, és ezek továbbra is működni fognak. Példa erre a Google Analytics. A Google egy harmadik fél, amely cookie-kat helyez el saját domainjén, amelyeket elemzési célokra használhat fel. Ezek a cookie-k a jövőben nem tűnnek el, még akkor sem, ha külső domain állítja be őket.

Még nem unod a sütiket? (Ki nem? 🍪) Itt található a sütikkel kapcsolatos részletes útmutatónk. Kivéve az ehetőeket 😉.

Mi történik, ha a harmadik féltől származó cookie-k eltűnnek? A weboldalamnak továbbra is szüksége van cookie-bannerre?

A válasz egyszerű: igen! Még mindig szüksége van egy süti bannerre. Ne feledje, hogy csak a harmadik féltől származó cookie-k tűnnek el, míg a belső cookie-k továbbra is használatban vannak. Ezekhez a nem alapvető sütikhez, mint például a marketingelemzéshez, továbbra is beleegyezést kell kérni, és ezért cookie-szalaghirdetést kell tartalmazniuk. A LocalStorage, ahol az adatok a kliens oldalon maradnak, és nem küldik el automatikusan a szervernek, mint a cookie-k, továbbra is fennáll. Ehhez továbbra is szükség van a felhasználó hozzájárulására az adatvédelmi törvények, például a GDPR értelmében. Ez még fontosabbá teszi a hozzájárulás beszerzését a személyes adatok cookie-bannerrel történő továbbításához.

A kérdéseket azonban fel kell tennie magának:

  1. Milyen típusú sütiket használ?
  2. Mire használod a sütiket?
  3. Használja a LocalStorage-ot?
  4. Ki állítja be a sütiket?

Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása segít kitalálni, milyen alternatívákat kell használnia a harmadik féltől származó cookie-k helyett.

Ezen kívül a Az EDBP új iránymutatásai egyértelművé tették, hogy az IP-címek átvitele az elektronikus hírközlési adatvédelmi feldolgozás alá tartozik, és ezért olyan jogalapot igényel, amely vagy elengedhetetlen, vagy ha nem elengedhetetlen, akkor hozzájárulás szükséges. Ez még inkább szükségessé teszi a cookie-bannert.

Az EDBP hivatalos irányelvei itt találhatók.

Készen áll a fokozatos kivonásra 2024 elején, a teljes kivonásra 2024 végén

A harmadik féltől származó cookie-k használatának végét már meghatározták, és még fontosabb az időkeret pontos áttekintése, hogy elegendő idő legyen felkészülni az alternatív nyomkövetési módszerekre. A Google hivatalos közleménye szerint a Chrome-felhasználók 1%-át érinti a harmadik féltől származó cookie-k fokozatos megszüntetésének első szakasza, ami azt jelenti, hogy 2024 első negyedévében nem engedélyezik a harmadik féltől származó cookie-kat. Várakozásaink szerint a következő fázisban, a harmadik negyedévben a Chrome-felhasználók 100%-a letiltja a harmadik féltől származó cookie-kat.

A többi böngésző ugyanazzal a céllal követi majd: 2024 végére a böngészők már nem támogatják a harmadik féltől származó cookie-kat. Egyre több technológia követi majd a példát, és már nem támogatja a harmadik féltől származó cookie-k használatát.

Milyen hatással van a harmadik féltől származó cookie-k eltörlése a webhelyekre?

Különféle forgatókönyvek képzelhetők el a cookie-k teljes megszüntetése után, bár néhány változtatás már fejlesztés alatt állhat. arról beszélünk

1. kevésbé követett marketingcélok és
2. A harmadik fél közönségadatai már nem állnak rendelkezésre.

Ha elsősorban hirdetésekkel dolgozik, és nyomon kell követnie hirdetési kiadásait, akkor a jövőben nehezebbé válhat a hirdetési kiadások igazolása, mivel az azonos szintű láthatóság már nem garantálható.

Ezek a láthatósági változások alternatív módszerekhez is vezethetnek. Ez azt jelentheti, hogy a teljesítményalapú modellekről a kattintásokon vagy megjelenítéseken alapuló modellek felé mozdulunk el.

A minőség kulcsfontosságúvá válik, akár hirdetőként, aki jó minőségű webhelyeket keres, vagy jó minőségű tartalmat előállító kiadóként. Most minden eddiginél jobban döntő tényező lehet a minőség a hirdetési kiadásokban.

A második forgatókönyv, amelyre a webhelyek üzemeltetőinek számítaniuk kell, a harmadik féltől származó adatok szinte biztos eltávolítása. Ezek az adatok többek között profilokat, vásárlási érdeklődési köröket, nem- és korkategóriákat tartalmaznak. Ehelyett a marketingszakembereknek és a kiadóknak nem sok más választásuk lesz, mint a belső felek adataira hagyatkozni.

Felkészülés és lehetőségek a webhelytulajdonosok számára

A legjobb, ha a már meglévő adatokat használja. Ha nem, akkor elkezdheti az adatgyűjtést.

Kezdje azokkal az adatokkal, amelyeket esetleg már gyűjtött a hírlevélre feliratkozóktól, az ügyfelek vásárlásaitól vagy a korábbi felmérések adataiból. És természetesen a személyes adatok feldolgozásának megkezdése előtt már el kell készítenie egy cookie-bannert , hogy a felhasználók hozzájárulhassanak adataik gyűjtéséhez. Ha nem, akkor itt az ideje megtenni. Ezt követően jogi probléma nélkül megkezdheti az adatgyűjtést!

Következtetés: Készüljön fel a harmadik féltől származó cookie-k megszüntetésére

  1. összpontosítson a kiváló minőségű webes tartalomra – a kiadók és a hirdetők számára is. Ha e-kereskedelemmel foglalkozik, győződjön meg róla, hogy webhelye tartalma kellően vonzó, beleértve a termékfotókat, leírásokat és az üzlet használhatóságát.
  2. Tekintse meg a harmadik féltől származó cookie-k alternatíváit most!
  3. És végül nagyon fontos a süti banner használata, hogy mindenféle adatot jogi problémák nélkül tudjunk gyűjteni! Kezdje el a belső adatok gyűjtését most.

consentmanager segítségével szalaghirdetése néhány percen belül használatra kész lesz – és ez ingyenes. Probáld ki most!


további megjegyzések

Tábornok

Hírlevél 2024/09

Új funkciók: Adatalanyok jogai (DSR) eszköz A GDPR előírja, hogy az érintetteket (például a weboldal látogatóit, vásárlóit vagy más személyeket, akiknek adatait feldolgozzák) bizonyos jogok illetik meg. Ide tartozik különösen, hogy lekérdezhetik jogaikat, és tájékoztatást kaphatnak a kezelt adatokról. A jogok közé tartozik többek között: Új DSR-eszközünk most lehetővé teszi, hogy az érintetteknek egyszerű módot […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Új

consentmanager arany státuszt szerez a Google CMP partnereként

consentmanager Gold Tier CMP-partner minősítést kapott a Google Consent Management Platform (CMP) Partnerprogramban. Ezt a státuszt a következő kritériumok alapján kaptuk: A Google CMP partnerprogram legújabb fejlesztése jelentős előnyökkel jár ügyfeleink számára. Mostantól közvetlenül a fiókon belüli Google Címke felületről integrálhatja beleegyezési szalaghirdetését a Google Ads szolgáltatásba, a Google Analytics szolgáltatásba és a Google Címkekezelőbe […]