Tábornok

Hollandiában egy új törvény tiltja az online szerencsejátékok nem célzott reklámozását


Hollandiában egy új törvény tiltja az online szerencsejátékok nem célzott reklámozását

A holland online szerencsejáték-szektort 2021. október 1-je óta legalizálja a távfogadásokról és szerencsejátékokról szóló törvény. Ez a szerencsejáték-törvény azonban mára jelentősen fejlődött azáltal, hogy új tilalmat vezettek be a nem célzott online szerencsejátékok reklámozására , amely 2023. július 1-jén lépett életbe . Ez azt jelenti, hogy a szerencsejátékok internetes és lekérhető televíziós reklámozása csak szigorú feltételek mellett engedélyezett. A holland kormány határozott lépéseket tett annak érdekében, hogy megvédje a kiszolgáltatott embereket, különösen a fiatalokat az online szerencsejátékok lehetséges kockázataitól.

Fontos, hogy az online szerencsejáték-platformokat kínáló vállalatok megértsék az új szabályozást, és ennek megfelelően alakítsák ki online adatvédelmi gyakorlatukat. Olvasson tovább, hogy megtudja, hogyan kell csinálni.

Az online szerencsejáték-törvény háttere Hollandiában

Weerwind miniszter azt mondja:

„A reklámozás szükséges az online szerencsejátékok legális kínálatának kommunikálásához, az illegális játék megakadályozásához. Ugyanakkor nekünk, kormánynak kötelességünk megvédeni a kiszolgáltatott csoportokat az online szerencsejátékok kockázataival szemben.”

Angolból fordítva: A reklámozásra azért van szükség, hogy kommunikálhassuk az online szerencsejátékok jogszerűségét, és eltántorítsuk az embereket az illegális szerencsejátékoktól. Ugyanakkor kormányként kötelességünk megvédeni a kiszolgáltatott csoportokat az online szerencsejáték kockázataitól.

Forrás: https://www.government.nl/latest/news/2023/04/19/minister-weerwind-bans-untargeted-advertising-for-online-games-of-chance

Az online szerencsejátékok népszerűsége jelentősen megnőtt Hollandiában. Ezért egyensúlyt kell találni a legális szerencsejáték-lehetőségek előmozdítása és a kiszolgáltatott személyek védelme között. A nem célzott reklámozás tilalma megválaszolja az iparágban meglévő kihívásokat és a reklámozási gyakorlatokkal kapcsolatos aggályokat.

A tilalom részeként fontos tudni, hogy szigorú feltételek mellett a következők továbbra is engedélyezettek lesznek:

  • Reklám az interneten keresztül, például a közösségi médiában,
  • célzott reklámozás
  • direkt mail és
  • Az igény szerinti TV-n keresztüli hirdetés továbbra is szigorú feltételek mellett engedélyezett.

Mivel a fenti hirdetési formák továbbra is engedélyezettek, bizonyos szabályokat be kell tartani ahhoz, hogy a cégek ezeket a formátumokat használni tudják.

Milyen feltételek mellett engedélyezett az online szerencsejátékok reklámozása?

Ezzel a tilalommal a holland kormány korlátozni kívánja a fogyasztók csábítását, hogy magas kockázatú szerencsejátékban vegyenek részt. A nem célzott online szerencsejátékok reklámozásának holland tilalma ezért jelentős hatással van az ebben a szektorban működő vállalatok hirdetési stratégiáira. Nos, a hirdetők azonban továbbra is a megszokott módon értékesíthetik szolgáltatásaikat, ha teljesítik az alábbi három feltételt. A cél az, hogy csökkentsék a fiatalok és más kiszolgáltatott személyek potenciálisan káros szerencsejáték-reklámoknak való kitettségét.

Az online szerencsejátékok reklámozása ezért nem tilos, de csak az alábbi három feltétellel valósulhat meg :

  1. Először is aktívan meg kell akadályoznunk, hogy a reklámok eljussanak a 24 év alatti fiatalokhoz vagy más veszélyeztetett csoportokhoz.
  2. Másodszor, a reklámok legalább 95 százalékát 24 éven felülieknek kell megjeleníteni.
  3. és végül minden olyan személynek, akinek hirdetések jelennek meg, le kell tudnia iratkozni, és nem láthatja a hirdetéseket.

Hogyan tudnak a cégek megfelelni az előírásoknak?

Proaktív intézkedéseket kell tenni annak érdekében, hogy megfeleljenek a holland kormánynak az online szerencsejátékot kínáló társaságokra vonatkozó követelményeinek.

Az alábbiakban bemutatunk néhány módot, amelyekkel betarthatja ezt a törvényt, valamint példákat mutat be arra, hogy a hozzájáruláskezelő CMP-t használó ügyfelek hogyan változtatták meg online adatvédelmi gyakorlataikat, hogy az élen járjanak. Mivel ezt a törvényt első bejelentése óta követjük, számos lehetőséget készítettünk meglévő ügyfeleink számára, az alábbi példák szerint.

1. Aktívan akadályozza meg a reklámok elérését

Aktívan akadályozza meg, hogy hirdetései eljussanak a 24 év alatti fiatalokhoz vagy más veszélyeztetett csoportokhoz. Ezt számos módon lehet elérni. Az életkor-ellenőrző mechanizmusokat belefoglalhatja a cookie-szalaghirdetésébe vagy webhelye adatvédelmi szabályzatába.

Példa: Megkérheti a felhasználókat, hogy erősítsék meg életkorukat a cookie-szalaghirdetés egy adott mezőjének kitöltésével. A szalaghirdetés tartalmazhatja a „24 éves vagy idősebb vagyok” vagy „23 évesnél fiatalabb” gombok megjelenítését.

Az olyan CMP-kkel, mint a hozzájárulásmenedzser , könnyedén aktiválhatja az életkor-ellenőrző funkciót a cookie-szalagján a beállítások területén.

Életkor-ellenőrzési funkció Képernyőkép, a hozzájáruláskezelő irányítópultja

Ha pedig ki szeretné próbálni a különböző kialakítású és funkciókkal rendelkező cookie-szalaghirdetéseket, használhatja innovatív átmeneti funkciónkat, hogy tesztelje egyéni cookie-szalaghirdetését, mielőtt az életbe lépne.

2. A megfelelő célcsoport megszólítása

A hirdetések legalább 95 százalékát 24 éven felülieknek kell megjeleníteni. Ennek eléréséhez célzott hirdetési stratégiákat használhat. Ez azt jelenti, hogy hirdetéseit úgy kell személyre szabnia, hogy pontos célzási paraméterek (például életkor, hely és érdeklődési körök) segítségével elérje a kívánt közönséget. Miután ezt megtette, győződjön meg arról, hogy a beleegyezéskezelő eszköze alkalmazkodik az Ön konkrét célzásához, és megjeleníti a megfelelő cookie-szalaghirdetést vagy adatvédelmi közleményt a megfelelő korcsoport számára.

3. Ajánljon fel leiratkozási lehetőségeket

Amikor hirdetései megjelennek, a felhasználóknak rendelkezniük kell egy leiratkozási lehetőséggel. Győződjön meg arról, hogy a cookie-banneren keresztül világos és könnyen elérhető leiratkozási lehetőségeket kínál a felhasználóknak. Azzal, hogy lehetőséget ad a felhasználóknak a hirdetésekről való leiratkozásra, azt mutatja, hogy tiszteletben tartja az egyéni preferenciákat, és felhasználó-központú hirdetési élményt hirdet.

Példa: Példa erre, ha a cookie-banneren van 3 gomb, pl. egy „Elutasítás” gomb, egy „Elfogadom, elmúltam 24” gomb és egy „Elfogadás, 24 évesnél fiatalabb” gomb.

Szabja testre CMP-jét, és ne aggódjon többé!

Ez még csak az út fele – a következő lépés az, hogy a vállalkozására vonatkozó jogszabályok szerint meg kell tenni a szükséges változtatásokat. Mivel azonban már tájékoztattuk meglévő ügyfeleinket arról, hogy milyen módokon tudnak megfelelni az új holland kormányrendeletnek, számíthat ránk, hogy kivesszük a találgatásokat.

Vegye fel a kapcsolatot egyik szakértőnkkel és örömmel segítünk, vagy készítse el saját süti bannerét most ingyen !


további megjegyzések

Tábornok

Hírlevél 2024/09

Új funkciók: Adatalanyok jogai (DSR) eszköz A GDPR előírja, hogy az érintetteket (például a weboldal látogatóit, vásárlóit vagy más személyeket, akiknek adatait feldolgozzák) bizonyos jogok illetik meg. Ide tartozik különösen, hogy lekérdezhetik jogaikat, és tájékoztatást kaphatnak a kezelt adatokról. A jogok közé tartozik többek között: Új DSR-eszközünk most lehetővé teszi, hogy az érintetteknek egyszerű módot […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Új

consentmanager arany státuszt szerez a Google CMP partnereként

consentmanager Gold Tier CMP-partner minősítést kapott a Google Consent Management Platform (CMP) Partnerprogramban. Ezt a státuszt a következő kritériumok alapján kaptuk: A Google CMP partnerprogram legújabb fejlesztése jelentős előnyökkel jár ügyfeleink számára. Mostantól közvetlenül a fiókon belüli Google Címke felületről integrálhatja beleegyezési szalaghirdetését a Google Ads szolgáltatásba, a Google Analytics szolgáltatásba és a Google Címkekezelőbe […]