Tábornok

A Google beleegyezési mód 2. verziójának megvalósítása


Google logó egy épületen

A Google hivatalos közleménye szerint a Google Consent Mode v2 használatának határideje bizonyos webhelyeken és alkalmazásokban 2024 elején, márciusban jár le.

Amint azt a Google Beleegyezési mód v2-es oldalunkon említettük, az EGT-n és az Egyesült Királyságon belüli felhasználókat megcélzó összes webhelynek és alkalmazásnak engedélyeznie kell a Google beleegyezési mód 2-es verzióját. A leggyorsabb és legbiztonságosabb módja a Google által jóváhagyott beleegyezéskezelési platformok, például consentmanager használata.

Ebben az útmutatóban bemutatjuk, hogyan valósíthatja meg a Google beleegyezési mód 2-es verzióját a tanúsított beleegyezéskezelési platformunkkal, hol található meg az irányítópulton, és hogyan használhatja az egyszerű vagy haladó megvalósítási módot.

Kevés időd van? Azonnal szeretné beállítani a Google Consent Mode v2-t?
Menjen ide → https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode

A Google beleegyezési mód 2. verziójának megvalósítása

A Google Consent Mode v2 frissítése két új paramétert tartalmaz, amelyek célja, hogy jobban megfeleljenek az EU saját felhasználói hozzájárulási szabályzatának . A felhasználóknak a következő paramétereket kell hozzáadniuk a meglévő ad_storage és analytics_storage paramétereken kívül:

  1. ad_user_data, amely megadja a hozzájárulást a hirdetésekkel kapcsolatos felhasználói adatok Google-nak való elküldéséhez
  2. ad_personalization, amely beállítja a személyre szabott hirdetések engedélyezését.

További információért tekintse meg a Google fejlesztői irányelveit itt: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent

Az első lépések azonban nagyon egyszerűek. consentmanager a munka nagy részét elvégezte helyetted, mindössze annyit kell tennie, hogy aktiválja az irányítópulton, néhány gyors kattintással itt-ott, és kész.

1. lépés: Engedélyezze a Google Consent Mode v2-t a consentmanager irányítópultján
Nyissa meg a CMP irányítópultját → kattintson a „CMP-k” elemre → lépjen az „Integrációk” elemre → Engedélyezze a Google beleegyezési módot → Szükség esetén testreszabhatja tovább az oldal lefelé görgetésével → Kattintson a „Változások mentése” lehetőségre.

2. lépés: Adja hozzá a megfelelő Google szállítókat
consentmanager A CMPS alatti irányítópult menjen az irányítópult bal oldalán található „Szállítók” szakaszra → Kattintson a „Szállító hozzáadása” → A Google Ads és a Google Analytics hozzáadása a szállítólistához → Most rendeljen hozzá egy célt az egyes szolgáltatókhoz a legördülő ikonra kattintva. lefelé lista

3. lépés: Engedélyezze a hozzájárulást a Google Címkekezelőben
A Google Címkekezelőben lépjen az adminisztrációs területre → kattintson a „Tartálybeállítások” elemre → a További beállítások alatt aktiválja a „Hozzájárulás áttekintésének engedélyezése” lehetőséget → most lépjen a Címkék területre az egyes címkék hozzájárulásának részleteinek megtekintéséhez és a címkék frissítéséhez. Hozzájárulási módhoz szeretné használni. A részletes, lépésenkénti utasításokat itt találja.

4. lépés: Ellenőrizze, hogy működik-e a beleegyezési mód
Olvassa el részletes útmutatónkat, hogy megtudja, hogyan teheti ezt meg.

Basic vs. haladó megvalósítás

A Google kifejti, hogy a Google Consent Mode v2 részeként aktivált Google-címkék a felhasználó beleegyezési döntésének megfelelően viselkednek. A Google által biztosított két lehetőség, az Basic és a Speciális megvalósítás segítségével részletesen eldöntheti, hogyan szeretné, hogy ezek a címkék működjenek. A legfontosabb különbség az, hogy az Advanced implementáció használja a GA4 viselkedésmodellezési funkcióját, míg az Basic megvalósítás nem. A viselkedésmodellezés során a Google gépi tanulást használ, ami azt jelenti, hogy a cookie-kat analitikai célból elutasító felhasználó viselkedését egy olyan felhasználó viselkedéseként modellezi, aki elfogadja a cookie-kat elemzési célból. Azon felhasználók számára, akik ezen adatok gyűjtésétől függenek, ez további előnyt jelenthet.

A Basic megvalósítás emellett „kemény blokkolja” az összes címkét, ami azt jelenti, hogy a címkék véglegesen letiltásra kerülnek, amíg a hozzájárulást meg nem adják. Ha többet szeretne olvasni a különbségekről, látogassa meg útmutatónkat itt .

Google További hozzájárulás v2 (AC2)

További változások történtek a 2023. december 6-án már bevezetett kiegészítő hozzájárulás v2-ben. A Google a szolgáltatók támogatása érdekében hozzáadott néhány további hozzájárulási specifikációt, amelyek többnyire a hozzájárulási karakterláncokhoz kapcsolódnak. Ezek a kiegészítő hozzájárulási specifikációk a CMPS-nek és azon partnereknek szólnak, akik további hozzájárulásokat kívánnak hozzáadni a Google Ad Tech Provider List (ATP), de még nem szerepelnek az IAB Europe Global Vendor List (GVL) listáján, az IAB Europe Transparency & Consent Framework (TCF) v2-vel együtt történő használatra.

A Google Kiegészítő hozzájárulása v2 (AC2) teljes specifikációja itt található.


további megjegyzések

Tábornok

Hírlevél 2024/09

Új funkciók: Adatalanyok jogai (DSR) eszköz A GDPR előírja, hogy az érintetteket (például a weboldal látogatóit, vásárlóit vagy más személyeket, akiknek adatait feldolgozzák) bizonyos jogok illetik meg. Ide tartozik különösen, hogy lekérdezhetik jogaikat, és tájékoztatást kaphatnak a kezelt adatokról. A jogok közé tartozik többek között: Új DSR-eszközünk most lehetővé teszi, hogy az érintetteknek egyszerű módot […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Új

consentmanager arany státuszt szerez a Google CMP partnereként

consentmanager Gold Tier CMP-partner minősítést kapott a Google Consent Management Platform (CMP) Partnerprogramban. Ezt a státuszt a következő kritériumok alapján kaptuk: A Google CMP partnerprogram legújabb fejlesztése jelentős előnyökkel jár ügyfeleink számára. Mostantól közvetlenül a fiókon belüli Google Címke felületről integrálhatja beleegyezési szalaghirdetését a Google Ads szolgáltatásba, a Google Analytics szolgáltatásba és a Google Címkekezelőbe […]