Új

Az IAB Europe válaszol EDPB hozzájárulással vagy fizetési modellekkel kapcsolatos nyilatkozatára


Egy kép

2024. április 17-én az Európai Adatvédelmi Testület ( EDPB ) véleményt tett közzé a nagy online platformok, például a Meta által bevezetett hozzájárulási vagy fizetési modellről. A témával kapcsolatos részletes összefoglalóért tekintse meg friss blogbejegyzésünket itt .

Ebben a modellben a fogyasztók választhatnak, hogy hozzájárulnak-e személyes adataik személyre szabott reklámozás céljából történő kezeléséhez, vagy fizetnek-e olyan szolgáltatásért, amely nem gyűjti és kezeli adataikat.

2024. április 23-án az IAB Europe közzétette az EDPB véleményére adott válaszát , amelyben aggályokat fogalmazott meg:

  • Az IAB Europe aggodalmát fejezi ki amiatt, hogy az EDPB véleménye eltér az Európai Bíróság állandó ítélkezési gyakorlatától. A „beleegyezés vagy fizetés” modellre és a személyre szabott hirdetésre vonatkozó kijelentések túlságosan elvontak, és nagyobb jogbizonytalansághoz vezethetnek a vállalatok számára.
  • Az IAB Europe emellett úgy véli, hogy az EDPB hamisan ábrázolja a hozzájárulási vagy fizetési modellt olyan rendszerként, amelyben az adatvédelmi jogok luxusnak számítanak, mivel csak azokra vonatkoznak, akik megengedhetik maguknak.
  • Az EDPB azt javasolja, hogy legyen egy ingyenes alternatíva reklám nélkül, és ehelyett a kontextus szerinti hirdetést használja alternatív bevételi forrásként. Arra azonban nincs empirikus bizonyíték, hogy ez pénzügyileg vonzó alternatíva lenne a vállalatok számára. Továbbá a GDPR nem követeli meg a vállalatoktól, hogy ily módon változtassák meg üzleti modelljüket. Emiatt az IAB Europe úgy véli, hogy az adatvédelmi jogok és a vállalkozás szabadsága közötti egyensúlyt nem veszi figyelembe az EDPB javaslata.

Tekintettel ezekre a kérdésekre és az EDPB szándékára, az IAB Europe nyilvános konzultációt sürget annak biztosítása érdekében, hogy a készülő iránymutatások pontosan tükrözzék az összes érintett fél aggályait és érdekeit.

Szeretne értesülni a témával kapcsolatos legújabb fejleményekről? Akkor iratkozzon fel hírlevelünkre most → https://www. consentmanager


további megjegyzések

Newsletter consentmanager Juni
Új

Hírlevél 2024/06

Új kiegészítő: Adatvédelem-barát webhelyelemzés A júniusi frissítéssel az új „Webhelyelemzés” bővítmény elérhetővé válik fiókjában. Itt kombináljuk azt a két összetevőt, amiben különösen jók vagyunk: a valódi adatvédelmet és a nagyszerű jelentéskészítést. Az új, adatvédelmi kímélő weboldalelemzésünk előnye elsősorban az adatvédelemben és a rendszer egyszerűségében rejlik: Adatvédelem-barát weboldalelemzésünkkel szeretnénk egy egyszerű alternatívát kínálni az összetett elemzőrendszerekhez: […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Új

Holland DSB: Útmutató a cookie-bannerekhez és fokozott ellenőrzésekhez

A holland adatvédelmi hatóság (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) új útmutatót tett közzé, amely leírja a cookie-bannerek tervezésének legjobb gyakorlatait, és azt, hogy mit kell kerülni az esetleges bírságok elkerülése érdekében. Amint azt 2024 februárjában bejelentették , az Adatvédelmi Hatóság több ellenőrzést fog végrehajtani annak biztosítása érdekében, hogy a webhelyek jogszerűen megszerezzék a hozzájárulást a nyomkövető cookie-khoz […]