Jobb

Cookie-hoz való hozzájárulás banner Svájc számára


piros alapon fehér kereszt

Svájcban az új adatvédelmi törvény (DSG) 2020. szeptember 25-e óta van érvényben. Sok újítást hoz magával. Íme egy rövid kivonat arról, hogy mi a fontos a webhelyek számára.

Kell egy webhelynek hozzájárulási réteg/süti szalaghirdetés?

A sütiket a svájci jog az Art. 45c lit. A svájci távközlési törvény (TCA) b) pontja. E rendelet értelmében a svájci webhelyek üzemeltetői kötelesek tájékoztatni a webhely használóit a cookie-k használatáról és azok céljáról, valamint tájékoztatniuk kell a webhely felhasználóit, hogy megtagadhatják ezt a feldolgozást. Art. 45c lit. b Az FMG a tájékoztatási kötelezettséghez nem ír elő különösebb formai követelményeket, ezért a tájékoztatási kötelezettség a doktrína szerint általában úgy teljesíthető, ha például az adatvédelmi nyilatkozatban sütikre való hivatkozást csatolnak.

Ettől a jogi helyzettől függetlenül a svájci webhelyek üzemeltetőinek továbbra is javasolt a hozzájárulási réteg/süti szalaghirdetés használata a következő okok miatt:

  • A svájci adatvédelmi hatóság, a Federal Data Protection and Information Commissioner (FDPIC) álláspontja szerint legalább a különösen érzékeny személyes adatok vagy személyiségprofilok cookie-k segítségével történő megszerzésekor előzetesen kifejezetten meg kell kérni a weboldal érintett felhasználóit webhelyen, hogy hozzájárul-e ehhez az adatkezeléshez. Az FDPIC jelen véleménye jogilag nem kötelező erejű; a hozzájárulási réteg/süti szalaghirdetés használata mindazonáltal minimálisra csökkentheti a jogi kockázatokat.
  • Svájci webhelyek, amelyek nem csak a svájci, hanem az EU-beli felhasználókat is megcélozzák, és amelyek különösen Az EU-ban árukat vagy szolgáltatásokat kínáló személyeknek mindenesetre be kell tartaniuk a cookie-k használatára vonatkozó (szigorúbb) uniós szabványokat.

Milyen minimális információkat kell megadni?

Mint fentebb kifejtettük, a svájci törvények értelmében nem kötelező a cookie-réteg, de ajánlatos. Feltételezhető, hogy magában a cookie-rétegben elegendő egy rövid utalás a cookie-k használatára és egy adatvédelmi nyilatkozatban szereplő további információkra való hivatkozás.

Az Art. 45c lit. követelményeinek megfelelően. b FMG a weboldal felhasználói (i) tájékoztatást adni a cookie-k használatáról és céljáról, és ii. jelezni, hogy leiratkozhatnak a kérdéses feldolgozásról.

Az, hogy az elutasítás lehetőségének jelzési kötelezettsége hogyan teljesíthető, az érintett adatkezelés típusától és környezetétől függ. A weboldalon a cookie-k általi feldolgozás legáltalánosabb esetben elegendő felhívni a felhasználók figyelmét arra, hogy a program megfelelő konfigurálásával módosíthatják a böngészőjük által a cookie-k feldolgozását, amit általánosságban röviden ismertetni kell. feltételeket. Ez vonatkozik az adatfeldolgozáshoz használt technológiára is; a felhasználóknak nagyjából meg kell tudniuk érteni, mi történik. Amennyiben a cookie-k használata kötelező az ajánlat vagy az ajánlat egy részének igénybevételéhez (mert az ajánlat egyébként már nem működne megfelelően), elegendő a felhasználó tájékoztatása és rámutat arra, hogy csak a weboldalt használhatja. (teljes funkcionalitással), ha engedélyezi a cookie-kat. Ebben az esetben Ön megtagadhatja a weboldal használatát egyáltalán, vagy korlátozott funkcionalitással.

Szükség van-e részvételre, opt-outra, vagy pusztán tájékoztatási kötelezettség?

Art. 45c lit. b Az FMG általában az opt-out megoldást kínálja. Mindazonáltal, ugyanazon okok miatt, mint a fenti első kérdésre adott válaszban, továbbra is ajánlott az opt-in megoldás használata.


további megjegyzések

videókat

Webinárium: Nincsenek cookie-k = bevételkiesés?

Az online világ nagy változások előtt áll, különösen a kiadók és a hirdetők számára. Március 11-én a Refinery89.com-tal közösen rendeztük a „Nincs süti = bevételkiesés” webináriumot, hogy a jövőbe tekintsünk. A webinárium angol nyelven zajlott. A következő témák kerültek megvitatásra: áttekintés A webinárium értékes betekintést nyújtott abba, hogy a megjelenítők és a hirdetők hogyan készülhetnek […]
Webinar Google Consent Mode v2
Új, videókat

Webinárium: Google beleegyezési mód v2

A „Google Consent Mode v2” webináriumra 2024. február 27-én került sor. PDF a webináriumhoz letölthető itt található. A következő témák kerültek megvitatásra: áttekintés Mindenki a Google Consent Mode v2-ről beszél. 2024 márciusától a Google megköveteli, hogy minden webhely és alkalmazás használja a Google Consent Mode v2-t. Ehhez fontos, hogy rendelkezzen a Google által tanúsított CMP-vel. […]