Tábornok

IAB TCF 2.2: Minden tény, idővonal és mostani használat


Az IAB kiadta az Átláthatósági és Beleegyezési Keretrendszer (IAB TCF 2.2) legújabb verzióját, és néhány fontos változtatást hoz magával a megjelenítők számára.

Mi az IAB TCF?

Az IAB TCF egy olyan irányelvek és technikai szabványok keretrendszere, amely lehetővé teszi a megjelenítők és szolgáltatók számára, hogy gyűjtsék és cseréljék ki a hozzájárulási információkat, vagy egyszerűen fogalmazva: A TCF azt jelenti, hogy a szolgáltató (például egy hirdető az Ön webhelyén) megérti a látogatók által hozott döntéseket . A TCF szabványosítja a hozzájárulási információk gyűjtését, kommunikációját és megértését. Ez lehetővé teszi a szolgáltató számára, hogy alkalmazkodjon viselkedéséhez, pl. B. Nem személyre szabott hirdetések megjelenítése adatvezérelt, személyre szabott hirdetések helyett.

Miért használjam az IAB TCF-et a webhelyemen?

Elvileg minden nagyobb reklámcég Standard támogatja az IAB TCF-et, és szállítóként részt vesz a TCF globális szállítói listáján (GVL). A hirdetések megjelenítése érdekében ezek a vállalatok az IAB TCF-en keresztül kapott jelekre támaszkodnak. Ha ezek a hozzájárulási jelek (az úgynevezett „TC-karakterlánc”) hiányoznak, a legtöbb hirdető megtagadja a hirdetések megjelenítését . Megjelenítőként, ha nem használja a TCF-et, valószínűleg hirdetési bevételtől esik el a webhelyén.

Mi köze az IAB TCF-nek a Google-hoz?

A Google a világ egyik legnagyobb reklámcége. Az olyan szolgáltatásokkal, mint a Google AdWords, a Google AdSense, a Google Ad Manager, a Google AdMob vagy a Google AdX, a Google fontos szerepet játszik a legtöbb webhelyen, amikor a webhelyükön hirdetnek. Nemrég a Google bejelentette, hogy szigorítja hirdetési politikáját, és csak akkor jelenít meg hirdetéseket, ha érvényes az IAB TCF 2.2 jel . Ez az AdSense, az Ad Mob vagy az Ad Manager platformjait érinti az EGT-ben és az Egyesült Királyságban élő felhasználók számára. Ez az új szabályzat az idei év negyedik negyedévében lép hatályba. A Google-hirdetéseket megjeleníteni kívánó webhelyeknek és alkalmazásoknak olyan CMP-t kell alkalmazniuk, amely támogatja az IAB TCF 2.2-t, és rendelkezik a Google által tanúsított tanúsítvánnyal .

Rendelkezik consentmanager Google TCF 2.2 tanúsítvánnyal?

Igen, consentmanager már átesett az IAB TCF és a Google TCF tanúsításának tanúsítási folyamatán.

Mi a különbség a TCF 2.0/2.1 és a 2.2 között?

Az IAB TCF 2.0 2019-ben jelent meg. A belga APD-vel való konfliktus miatt az IAB kiadta az IAB új verzióját (2.2-es verzió), hogy megoldja a felmerült problémákat. A fő különbségek a következők:

  • Magasabb követelmények a szolgáltatók számára megjelenített információkkal szemben (pl. adatkategóriák, megőrzési időszakok stb.)
  • A jogos érdek magasabb követelményei és a jogos érdek megszüntetése meghatározott célok érdekében
  • Bizonyos műszaki jellemzők eltávolítása (pl. IAB TCF CMP API getTCData parancs)

Egy webhely vagy alkalmazás tulajdonosa számára ezeknek a változtatásoknak a többsége a megjelenített információk kisebb változásán kívül más hatással nem lesz.

Idővonal: mikor kezdhetem? Mikor kezdjem el használni?

A „régi” TCF 2.0/2.1 továbbra is érvényes, és a 2023. november 20-ig meghosszabbított átmeneti időszak végéig használható. Ettől kezdve csak a TCF 2.2 érvényes. A consentmanager már megkezdte a TCF 2.2 támogatását – a webhelyek már átválthatnak 2.0-ról 2.2-re, ha szükséges .

De: Minden szolgáltatónak frissítenie kell regisztrációját az IAB GVL-vel. Ezenkívül a szolgáltatóknak frissíteniük kell technológiájukat, hogy megértsék és támogassák a TCF 2.2 jeleket. Ez manuális folyamatot igényel a legtöbb szolgáltatónál, ezért időbe telik. Ezért várható, hogy sok szolgáltatónak időre lesz szüksége az alkalmazkodáshoz. Ezért azt javasoljuk, hogy ne váltson át az IAB TCF 2.2-re november előtt , mert ez hirdetési bevételkiesést okozhat a megjelenítőknek.

Hogyan kezdhetem el?

Ha szeretne áttérni a TCF 2.2-re, ezt megteheti consentmanager fiókjában a következő címen:

(régi nézet) menü> CMP-k> Szerkesztés> Egyéb opciók> IAB TCF:

(új nézet) menüben> CMP-k> Egyéb opciók> IAB TCF:

Minden felhasználót újra megkérdeznek, ha TCF 2.2-re frissítek?

Nem. A régi beleegyezési jelek továbbra is érvényesek, és a CMP továbbra is használni fogja őket 2023 novembere után is.

Miért jelentek meg új s-szállítók a frissítéssel? Rendben van?

Az IAB TCF 2.0-ban regisztrált szolgáltatók közül nem mindegyik van regisztrálva a 2.2-es verzióban is. A 2.2-re való átállással ezek a szolgáltatók elveszítették IAB-szolgáltatói státuszukat. Ez azt jelenti, hogy az IAB azonosító elveszik (az azonosító „s” vagy „c” nélkül, és csak a rendszerazonosító (amely előtt „s” van) használható a szolgáltató számára.

Ez sajnos azt is jelenti, hogy a célok automatikus hozzárendelése elvész. Ez azt jelenti, hogy az érintett szolgáltatókat most kézzel kell hozzárendelni egy célhoz.


további megjegyzések

Newsletter consentmanager Juni
Új

Hírlevél 2024/06

Új kiegészítő: Adatvédelem-barát webhelyelemzés A júniusi frissítéssel az új „Webhelyelemzés” bővítmény elérhetővé válik fiókjában. Itt kombináljuk azt a két összetevőt, amiben különösen jók vagyunk: a valódi adatvédelmet és a nagyszerű jelentéskészítést. Az új, adatvédelmi kímélő weboldalelemzésünk előnye elsősorban az adatvédelemben és a rendszer egyszerűségében rejlik: Adatvédelem-barát weboldalelemzésünkkel szeretnénk egy egyszerű alternatívát kínálni az összetett elemzőrendszerekhez: […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Új

Holland DSB: Útmutató a cookie-bannerekhez és fokozott ellenőrzésekhez

A holland adatvédelmi hatóság (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) új útmutatót tett közzé, amely leírja a cookie-bannerek tervezésének legjobb gyakorlatait, és azt, hogy mit kell kerülni az esetleges bírságok elkerülése érdekében. Amint azt 2024 februárjában bejelentették , az Adatvédelmi Hatóság több ellenőrzést fog végrehajtani annak biztosítása érdekében, hogy a webhelyek jogszerűen megszerezzék a hozzájárulást a nyomkövető cookie-khoz […]