Legyen a Facebook Pixel GDPR-kompatibilis

Az Európai Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 2018. május 25. óta van érvényben. Jelentős hatással van az adatvédelemre az online területen. Ez vonatkozik a webhelyekre és online boltokra, valamint a közösségi médiára. A Facebook pixel cookie-t érinti az EU adatvédelmi reformja is, amely összetett szabályozást határoz meg a cookie-kra és az adatvédelemre vonatkozóan. Ebben az összefüggésben fontos előírás a felhasználók hozzájárulása, akiket érint a pixelek követése.

Ez a cikk értékes összefoglalást kínál a Facebook Pixel GDPR- kompatibilissé tételének rendkívül aktuális témájáról. Van kérdésed? Professzionális Consent Management Providerként (CMP) a Consentmanager a Facebook pixelekkel és cookie-kkal kapcsolatos összes téma szakértője.

Mit szabályoz a GDPR?

Sok kereskedelmi weboldal üzemeltetője még évekkel az EU általános adatvédelmi rendeletének bevezetése után sem tudja, hogy mi az összefüggés a szabályok és konkrétan a Facebook pixel cookie, illetve általában az online követés között. Ezért ez az első rész áttekintést nyújt a Facebook Pixel és az adatvédelem közötti kapcsolatról.

A GDPR-t minden olyan személy személyes adatainak védelmére fejlesztették ki, akik cégekkel, közintézményekkel, alapítványokkal, klubokkal, egyesületekkel és más hasonló intézményekkel kapcsolatba kerülnek. Ezen adatok gyűjtése, feldolgozása, tárolása és törlése – beleértve a Facebook pixel cookie-t is – mostantól átfogó szabályozás hatálya alá tartozik. A Német Szövetségi Köztársaságban a szövetségi adatvédelmi törvényt (BDSG) kiegészítő GDPR előírásainak be nem tartása súlyos szankciókat vonhat maga után. Ezért célszerű pontosan ismerni és betartani az előírásokat, ha a Facebook Pixel GDPR-kompatibilissá szeretné tenni. Ennek a cikknek az a célja, hogy támogassa Önt a jogilag megfelelő megvalósításban.

Facebook Pixel és GDPR – így kapcsolódik minden

Mi köze a Facebook pixelnek a GDPR-hez? Nagyon könnyen! A Facebook pixel megtorpedózhatja az adatvédelmi előírásokat, ha a nyomkövetést nem jogilag biztonságos módon használják.

De mi is pontosan ez a követés?

Az internetes nyomon követés azt jelenti, hogy a weboldal üzemeltetői megfelelő eszközökkel követik a felhasználók “szörfös nyomait”. Pontosabban, adatokat gyűjtenek a felhasználóktól, amelyeket arra használnak, hogy következtetéseket vonjanak le személyükről és viselkedésükről . Az ilyen intézkedések célja, hogy az online marketinget hatékonyabbá tegyék a célcsoport számára, és ennek eredményeként természetesen több eladást generáljanak. Például megállapítható, hogy egy hirdetésre való kattintás kiváltotta-e az adott termék megvásárlását.

A követéssel kapcsolatos probléma az olyan érzékeny adatok, amelyeket olyan módszerekkel gyűjtenek, mint a Facebook pixel cookie. Az „érzékeny” ebben az összefüggésben azt jelenti, hogy a felhasználó mögött álló személy azonosítható vele. Ez lehetséges személyes adatok felhasználásával, de például a használt számítógép vagy okostelefon IP-címének használatával is. És pont ez az, amit nem szabad, ezért is kell a Facebook pixel cookie-hoz a „beleegyezés”, vagyis az érintettek hozzájárulása.

Az Ön webhelye megfelelő? Tudja meg ellenőrzőlistánkkal

Ellenőrzőlista letöltése

A felhasználók engedélye a minden és a vége

A Facebook Pixel és a GDPR témáját természetesen magában foglaló Általános Adatvédelmi Szabályzat egyik alapszabálya, hogy a felhasználónak minden esetben engedélyt kell adnia, ha adatai mentésre kerülnek. És: Ha az adatait hozzáférhetővé teszi, joga van ahhoz is, hogy a legtöbbet ismét töröljék. Ebben az összefüggésben a GDPR előírja az úgynevezett „ feledésbe merüléshez való jogot” . De éppen ez az, ami problémás. Hiszen hogyan érvényesíthet valaki ilyen jogokat, ha nem is tudja, hogy adatokat gyűjtenek tőlük? Mert a Facebook pixel cookie általi követés olyasvalami, amit sok felhasználó észre sem vesz. Pontosan ezért nehéz a Facebook Pixel GDPR-kompatibilis beállítása.

Facebook Pixel adatvédelem

A pixelt ért kritika, hogy a nyomkövető cookie-k személyes adatokat olvasnak ki – a felhasználó beleegyezése nélkül. A Facebook pixel cookie-knál pedig előfeltétel a felhasználó hozzájárulása. A GDPR ezt egyértelműen szabályozza az átfogó szabályrendszer 13. pontjában:

Tájékoztatási kötelezettség az érintetttől személyes adatok gyűjtése során

Ha az érintetttől személyes adatot gyűjtenek, a felelős az adatfelvételkor tájékoztatja az érintettet a következőkről:

  • a felelős személy és adott esetben képviselője neve és elérhetőségei;
  • adott esetben az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségei;
  • a személyes adatok kezelésének céljairól…”

A felhasználót tájékoztatni kell a személyes adatok jogalapjáról és az esetleges címzettekről is.

A Facebook Pixel és a GDPR területén mindez azt jelenti, hogy a felhasználó a) tájékoztatni kell a cookie-k gyűjtéséről egy weboldalon és b) egyet kell értenie vele.

Inkább nélkülözné a Facebook pixel cookie-t?

Természetesen a Facebook Pixel GDPR-kompatibilissé tételéhez pontos és megfelelő intézkedések egész sora szükséges. De az erőfeszítés megéri, ha figyelembe vesszük a Facebook pixel cookie-k felhasználói beleegyezésével történő használatának előnyeit .

A Facebook pixel cookie lehetővé teszi, hogy:

  • hatékony betekintést a vállalat meglévő és potenciális ügyfeleinek viselkedésébe
  • célzott kampányok kidolgozása a közösségi média területén, ami ma nagyon fontos
  • ideális módja az érintett célcsoport elérésének személyre szabott online hirdetési stratégiával
  • az online értékesítés javítása

Az online marketing mai professzionális stratégiáihoz szükség van a közösségi médiára, mint kulcsfontosságú csatornára, amelyen a célcsoport kavart. Ezért ez a minden és a vége, hogy ezeket a potenciális ügyfeleket és ügyfeleket optimalizált módon érjük el és szólítsuk meg. Nem célszerű homokba dugni a fejét a Facebook Pixel és a DSGVO körüli problémák miatt, és lemondani egy ilyen hatékony online hirdetési módról. Mert az online reklámozás a vállalkozói siker záloga lett. Számos tanulmány létezik, amelyek lenyűgözően igazolják, hogy az ügyfelek – legyen szó B2B vagy B2C – manapság az internetet használják a megfelelő cégek, termékek és szolgáltatások keresésére. Ez azt jelenti, hogy a webhelyek és online boltok, valamint a közösségi médiában megjelenő hirdetések elengedhetetlenek a hatékonyság és a siker szempontjából.

Köztes következtetés

A Facebook pixelsüti hasznos módszer a felhasználók nyomon követésére, amely olyan online kampányok létrehozásának alapja, amelyekből Ön és cége hosszú távon profitálhat. De mivel a Facebook Pixel adatokat gyűjt a felhasználóktól, a GDPR előírásai vonatkoznak a sütikre. Mit jelent ez konkrétan az Ön számára, mint a Facebook Pixel potenciális felhasználója számára? Weboldal üzemeltetőként mit kell figyelembe vennie a Facebook Pixel GDPR-kompatibilis beállításához?

Ez a tíz pont lehetővé teszi a Facebook pixel cookie-k alkalmazását a felhasználó hozzájárulásával, az adatvédelemmel összhangban. Természetesen ez egy általános szabvány. A Facebook pixel cookie-khoz testre szabott megoldást a Consentmanagertől, mint speciális hozzájáruláskezelési szolgáltatótól szerezhet be.

1. A Facebook Pixel megfelelő adatvédelmi szabályzata

A Facebook Pixel DSGVO-kompatibilis használatához elengedhetetlen a Facebook Pixel adatvédelmi nyilatkozat a weboldalhoz, az online bolthoz vagy a Facebook oldalhoz. Ebben az adatvédelmi nyilatkozatban jeleznie kell, hogy sütiket használ. Leírják, hogy milyen cookie-k – például Facebook pixel cookie – és mi a céljuk. Egy dolog különösen fontos: tájékoztassa a felhasználót arról, hogy bármikor jogában áll tiltakozni a Facebook pixelek és más nyomkövetési módszerek használata ellen. Ez a tiltakozási jog a Facebook Pixel- és a GDPR-szabályok használata során betartandó kulcsjog.

2. A hozzájárulás szövege

Sok weboldal üzemeltetője úgy véli, hogy az 1. pont (az adatvédelmi nyilatkozatban a Facebook pixelek használatára való hivatkozás a követés GDPR-megfelelőségéhez) elegendő. De ez nem így van. A felhasználónak hozzájárulását kell adnia a Facebook Pixel Cookie Consent használatához, azaz aktívan bele kell egyeznie abba, hogy jóváhagyja a követés használatát. Ez a hozzájárulás elengedhetetlen feltétele annak, hogy egy weboldal jogilag biztonságos és teljes körűen megállapodjon a Facebook Pixelről és a GDPR-ról, amennyiben a felhasználó jogait jogilag biztonságosan és teljes körűen érvényesítik. A weboldal látogatójának hozzájárulása a hozzájáruló szöveggel készül.

3. A hozzájáruló szöveg elhelyezése

Fontos, hogy a felhasználók valóban felismerjék a beleegyező vagy tiltakozó szöveget. Éppen ezért a beleegyező szöveg jól látható elhelyezése a minden és a vége. Erre konkrétan két lehetőség van, amelyek szintén megfelelnek a GDPR-nak. Vagy a klasszikus bannert használja a Facebook Pixel Cookie Consenthez, vagy megjelenít egy felugró ablakot a weboldalon , amely megkönnyíti a látogató számára, hogy beleegyezését adja a követéshez. Ebben az összefüggésben a látogatók általában több lehetőséget is választhatnak az engedélyezett nyomon követéshez.

4. Határozza meg a követés hatókörét

Az adatvédelmi nyilatkozat és a hozzájáruló szöveg szempontjából is fontos, hogy Ön, mint weboldal üzemeltetője milyen mértékben tervezi a nyomon követést. Ebben az összefüggésben fontos kifejezés az úgynevezett „bővített összehasonlítás” . A név program. A Facebook Pixel által gyűjtött adatokat össze kell hasonlítani az ügyfelektől származó adatokkal is, amelyeket a vállalat már összegyűjtött. Ilyenek például az ügyféllisták, de azok az e-mail címek is, amelyeket a hírlevélre való feliratkozás hozta létre. Az adatok és a Facebook pixelek ilyen kombinációja jelentős hatással lehet az adatvédelemre, mivel lehetségessé válik a felhasználók azonosítása.

5. Válasszon helyesen a részvételi és a lemondási eljárások között

Ezt a két eljárást mindenképpen ismernie kell. Mert nagy jelentőséggel bírnak a Facebook Pixel DSGVO-kompatibilis megvalósításához. A felhasználó nyomon követéséhez való hozzájárulás két módja abban különbözik, hogy a felhasználó aktív szerepet vállal a feliratkozási folyamatban a hozzájárulás megadása érdekében. Ezt például a követés opcióinak (és a hozzájuk tartozó kiterjedésnek) aktív kiválasztása adja meg. A Facebook-képpontok használatára vonatkozó adatvédelmi követelmények jobban érvényesülnek az opt-in eljárásokban . Az adatok kiterjesztett összehasonlítása esetén a felhasználó kifejezett hozzájárulásának eljárása jogszabályi kötelezettség. Ezzel szemben az opt-out eljárással a hozzájárulás alapértelmezés szerint magától értetődő, és előfordulhat, hogy a felhasználónak aktívan tiltakoznia kell ellene.

6. Időpontok kiválasztása

Kereskedelmi webhely üzemeltetőjeként alaposan elemeznie kell, milyen adatokat gyűjt a felhasználóktól. Ez is a GDPR egyik alapelve, hogy csak olyan adatokat gyűjtünk, amelyek meghatározott célt szolgálnak. Példa a hírlevél feliratkozás köréből: A hírlevélre való feliratkozáshoz természetesen elengedhetetlen a felhasználó e-mail címének megadása. De a telefonszám vagy a nem nélkülözhetetlen elem. Hasonló a helyzet a Facebook pixelekkel és az adatvédelemmel is: Minél több plugin alkalmas arra, hogy a felhasználók névtelen álneve már ne őrződik meg az interneten, annál megkérdőjelezhetőbb és kritikusabb az eljárás az adatvédelmi tisztek szempontjából. .

7. Tartsa be az időrendi sorrendet!

Vannak olyan cégek, amelyek azelőtt használják a nyomkövető eszköz funkciót, hogy a felhasználó visszavonta volna a hozzájárulását. Ez törvényileg nem megengedett, és általában már kellemetlen pénzbírsággal is büntetik. A nyomkövetési módszerek alkalmazása előtt elvileg a felhasználó beleegyezését kell feltételezni . Ez akkor is különösen fontos, ha a későbbiekben részletes összehasonlításra kerül sor a vevőlistákkal és a cég által gyűjtött egyéb adatokkal. Ha egy felhasználó nem adja beleegyezését, de továbbra is használja a weboldalt és a tartalmat, az nem jelenti azt, hogy beleegyezik a Facebook pixel cookie-ba!

8. Végezze el a bizonyítékokat a GDPR szerint

A Facebook Pixel DSGVO méltányossá tétele érdekében az is szükséges, hogy a felhasználó bármikor tájékoztatást kapjon arról, hogy milyen adatokat gyűjt, tárol és használ fel. A GDPR két szempontja különösen fontos az ilyen adatkezelések bizonyításához. Az egyik az úgynevezett adatvédelmi hatásvizsgálat , a másik a cég által végzett eljárási tevékenységek listája . Mindkettőt hivatásos adatvédelmi tisztviselőnek kell elvégeznie. A Consentmanager hozzájáruláskezelési szolgáltatóként is elláthat ilyen funkciót.

9. Adatvédelmi tisztviselő kijelölése

Elengedhetetlen a Facebook Pixel és a GDPR körüli irányelvek végrehajtása. Ugyanakkor a komolyság és az átláthatóság jele is, hogy a felhasználó a lehető legjobban tájékozott a követés típusáról és funkciójáról . Ezért az impresszumban és az adatvédelmi nyilatkozatban szereplő adatvédelmi tisztviselőnek képesnek kell lennie az érintett weboldalak látogatóinak egyedi megkereséseinek szakszerű és precíz kezelésére is. Ez gyakran még előnyt jelent az online versenyben, hiszen a felhasználók vagy ügyfelek különösen kedvelik és bíznak azokban a cégekben, amelyek figyelembe veszik a modern adatvédelmet.

10. Használjon támogatást

A Facebook képpontok és az adatvédelem megfelelő összekapcsolása műszaki és jogi ismereteket is igényel. És ez a know-how fontos. Mert a GDPR előírásainak be nem tartását az adatvédelmi hatóságok szankcionálják. Van néhány módja annak, hogy a létfontosságú adatvédelmet integrálja online hirdetési erőfeszítéseibe.

Támogatás nyújtása Önnek:

  • Kész beépülő modulok, amelyek kombinálják a Facebook Pixel Cookie-t és a beleegyezési lekérdezést
  • az az illetékes adatvédelmi tisztviselő, aki a Facebook Pixel és a GDPR összekapcsolását törvényileg megfelelő módon megvalósítja
  • a speciális webügynökség, amely az adatvédelmet is figyelembe veszi a közösségi médiában végzett tevékenységek során
  • A beleegyezéskezelő mint beleegyezéskezelési szolgáltató

A hozzájárulás-kezelési szolgáltatók , mint például a Consentmanager, magas szintű specializációt kínálnak, amikor az emberek beleegyezését kérik adataik nyomon követés útján történő gyűjtéséhez és tárolásához. Ha úgy dönt, hogy CMP-szakértőt alkalmaz, akkor az a döntő előnye, hogy a Facebook Pixel és a GDPR időről időre bevezetett jogi változásait is integrálja. Az Ön internetes hirdetési tevékenysége az adatvédelmi előírásoknak megfelelően történik, és Ön teljes mértékben az alapvető kompetenciákra koncentrálhat.

GYIK: gyakran ismételt kérdések a Facebook Pixelről és a GDPR-ról

[sp_easyaccordion id=”3340″]