Új

Franciaország: Szankciók a Google, az Amazon és a Carrefour ellen a rossz cookie-kért


A francia adatvédelmi hatóság, a CNIL nagyon aktív volt az elmúlt hetekben, és különféle büntetéseket szabott ki a nagyvállalatok weboldalain található sütik és adatfeldolgozások helytelen leírása miatt. Íme egy rövid áttekintés.

a cnil logó kék és piros színben jelenik meg

Google – 100 millió euró bírság

2020. december elején az eddigi legnagyobb büntetést szabták ki a „süti megsértéséért” – itt a Google ellen. Összességében a CNIL 100 millió eurós bírságot szabott ki – 60 milliót a Google LLC-re és 40 milliót a Google Ireland Ltd.-re. Mindkét esetben az a probléma, hogy a google.fr keresőmotor látogatóit a Google által létrehozott szalaghirdetés nem tájékoztatta kellőképpen a hirdetési cookie-król.

Az ügy különlegessége, hogy a GDPR szerint valójában az ír adatvédelmi hatóság, a DPC lenne a felelős. Annak érdekében, hogy továbbra is kiszabhassa a büntetést, a CNIL ezért az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelvre támaszkodik, nem pedig a GDPR-ra.

Magyarázatok a CNIL on Google szankcióiról (angol).

Amazon – 35 millió euró bírság

A fent említett, Google elleni bírság mellett bejelentették az Amazon elleni bírságot is: 35 millió euró. Ebben az esetben is az a probléma, hogy a reklámsütik a látogatók beleegyezése nélkül kerültek beállításra (itt az amazon.fr oldalon). Itt is az ePrivacy-t vették alapul, és nem a GDPR-t.

A CNIL France magyarázatai az Amazon-büntetésekről (angol).

Carrefour – 3 millió euró bírság

Egy bő héttel a Google és az Amazon előtt a CNIL körülbelül 3 millió eurós bírságot szabott ki a Carrefourra (Franciaország egyik legnagyobb online boltja) november végén. A bírság összege 2,25 millió a Carrefour, és további 800 000 euró a Carrefour Banque. Mindkét esetben a helytelenül beállított cookie-król és a hozzájárulás hiányáról is szó van.

További információ a CNIL-nél (francia).


további megjegyzések

Tábornok

Hírlevél 2024/09

Új funkciók: Adatalanyok jogai (DSR) eszköz A GDPR előírja, hogy az érintetteket (például a weboldal látogatóit, vásárlóit vagy más személyeket, akiknek adatait feldolgozzák) bizonyos jogok illetik meg. Ide tartozik különösen, hogy lekérdezhetik jogaikat, és tájékoztatást kaphatnak a kezelt adatokról. A jogok közé tartozik többek között: Új DSR-eszközünk most lehetővé teszi, hogy az érintetteknek egyszerű módot […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Új

consentmanager arany státuszt szerez a Google CMP partnereként

consentmanager Gold Tier CMP-partner minősítést kapott a Google Consent Management Platform (CMP) Partnerprogramban. Ezt a státuszt a következő kritériumok alapján kaptuk: A Google CMP partnerprogram legújabb fejlesztése jelentős előnyökkel jár ügyfeleink számára. Mostantól közvetlenül a fiókon belüli Google Címke felületről integrálhatja beleegyezési szalaghirdetését a Google Ads szolgáltatásba, a Google Analytics szolgáltatásba és a Google Címkekezelőbe […]