Új

Franciaország: Szankciók a Google, az Amazon és a Carrefour ellen a rossz cookie-kért


A francia adatvédelmi hatóság, a CNIL nagyon aktív volt az elmúlt hetekben, és különféle büntetéseket szabott ki a nagyvállalatok weboldalain található sütik és adatfeldolgozások helytelen leírása miatt. Íme egy rövid áttekintés.

a cnil logó kék és piros színben jelenik meg

Google – 100 millió euró bírság

2020. december elején az eddigi legnagyobb büntetést szabták ki a „süti megsértéséért” – itt a Google ellen. Összességében a CNIL 100 millió eurós bírságot szabott ki – 60 milliót a Google LLC-re és 40 milliót a Google Ireland Ltd.-re. Mindkét esetben az a probléma, hogy a google.fr keresőmotor látogatóit a Google által létrehozott szalaghirdetés nem tájékoztatta kellőképpen a hirdetési cookie-król.

Az ügy különlegessége, hogy a GDPR szerint valójában az ír adatvédelmi hatóság, a DPC lenne a felelős. Annak érdekében, hogy továbbra is kiszabhassa a büntetést, a CNIL ezért az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelvre támaszkodik, nem pedig a GDPR-ra.

Magyarázatok a CNIL on Google szankcióiról (angol).

Amazon – 35 millió euró bírság

A fent említett, Google elleni bírság mellett bejelentették az Amazon elleni bírságot is: 35 millió euró. Ebben az esetben is az a probléma, hogy a reklámsütik a látogatók beleegyezése nélkül kerültek beállításra (itt az amazon.fr oldalon). Itt is az ePrivacy-t vették alapul, és nem a GDPR-t.

A CNIL France magyarázatai az Amazon-büntetésekről (angol).

Carrefour – 3 millió euró bírság

Egy bő héttel a Google és az Amazon előtt a CNIL körülbelül 3 millió eurós bírságot szabott ki a Carrefourra (Franciaország egyik legnagyobb online boltja) november végén. A bírság összege 2,25 millió a Carrefour, és további 800 000 euró a Carrefour Banque. Mindkét esetben a helytelenül beállított cookie-król és a hozzájárulás hiányáról is szó van.

További információ a CNIL-nél (francia).


további megjegyzések

videókat

Webinárium: Nincsenek cookie-k = bevételkiesés?

Az online világ nagy változások előtt áll, különösen a kiadók és a hirdetők számára. Március 11-én a Refinery89.com-tal közösen rendeztük a „Nincs süti = bevételkiesés” webináriumot, hogy a jövőbe tekintsünk. A webinárium angol nyelven zajlott. A következő témák kerültek megvitatásra: áttekintés A webinárium értékes betekintést nyújtott abba, hogy a megjelenítők és a hirdetők hogyan készülhetnek […]
Webinar Google Consent Mode v2
Új, videókat

Webinárium: Google beleegyezési mód v2

A „Google Consent Mode v2” webináriumra 2024. február 27-én került sor. PDF a webináriumhoz letölthető itt található. A következő témák kerültek megvitatásra: áttekintés Mindenki a Google Consent Mode v2-ről beszél. 2024 márciusától a Google megköveteli, hogy minden webhely és alkalmazás használja a Google Consent Mode v2-t. Ehhez fontos, hogy rendelkezzen a Google által tanúsított CMP-vel. […]