Új

Hírlevél 2022/02


Örömmel jelentjük be a legújabb frissítést, amely élőben is megjelent! A sok újdonság mellett ezek a főbb funkciók az új frissítéssel:

Illegális #1: Google Fonts Illegális?

Január végén a müncheni tartományi bíróságnak a Google Fonts (betűtípusok weboldalba integrálása) témájával kellett foglalkoznia. A bíróság úgy ítélte meg, hogy a Google Fonts beágyazása a Google szerverén keresztül engedély nélkül jogellenes, és kártérítést ítélt meg a felperesnek. Ahogyan azt már megszokhattad consentmanager , azonnal reagáltunk, és az e havi frissítésben lehetőséget adtunk a Google Fonts és egyéb külső betűtípus- és stíluselemek letiltására (automatikus blokkolás: menü> CMP-k> Szerkesztés> Egyéb opciók> Stíluslapok blokkolása vagy manuális blokkolás kódbeállítással, lásd a súgót).
Javaslatunk: Aktiválja a blokkolást, vagy ami a legjobb, egyszerűen töltse le a betűtípusokat, és helyezze el őket a saját szerverére.

Illegális #2: A Google Analytics illegális?

Nemrég a Google Fonts mellett a Google Analytics is „elkapott”: Ausztriában az ottani adatvédelmi hatóság egy ügyben úgy döntött, hogy a Google Analytics nem kompatibilis a GDPR alapelveivel, mert az USA-ba küldik az adatokat, és nincs megfelelő szintű védelem ott. A weboldal üzemeltetőjét ezért megtiltották a Google Analytics használatától (főleg, hogy ebben az esetben nem megfelelő hozzájárulást kérő szalaghirdetést használtak). Kicsit később a holland és a francia adatvédelmi hatóságok megegyeztek, és úgy is döntöttek, hogy a Google Analytics (védetlen) integrációja nem felel meg a GDPR-nak. Feltételezhető, hogy más állami hatóságok is követni fogják.
Javaslatunk: Csak beleegyezésével használja a Google Analytics szolgáltatást, vagy keressen olyan alternatívákat, amelyek megfelelnek az adatvédelemnek (pl. etracker vagy Matomo).

Illegális No. 3: IAB TCF illegális?

A belga adatvédelmi hatóság is feltűnést keltett. Ennek kellett döntenie az IAB TCF Standard mellett. A hatóság megállapította, hogy a jelenlegi körülmények között az IAB Átláthatósági és Hozzájárulási Keretrendszere, valamint az IAB Europe, mint a Standard mögött álló közigazgatási szerv nem felel meg a GDPR különböző feltételeinek. Az IAB most két hónapot kapott a javasolt változtatásokat tartalmazó „Cselekvési terv” kidolgozására. A javasolt változtatások célja, hogy bemutassák, hogyan alakítható át a TCF úgy, hogy az megfeleljen a GDPR-nak. Az IAB Europe azóta fellebbezett a döntés ellen. További részleteket gyűjtöttünk össze a GYIK-ben .
Javaslatunk: Ha semmi köze az online hirdetéshez (pl. e-kereskedelem vagy vállalati webhelyek), ne használja az IAB TCF Standard . Ha nem tud nélküle, akkor most ne essen pánikba, hanem várja meg, hogyan alakul a helyzet.

Célok és csúszkák

Szintén újdonság ebben a hónapban a célok átrendezési és rendezési lehetősége: Egyszerűen „koppintson” a bejegyzésre, és helyezze át oda, ahol meg kell jelennie.

Újdonság a csúszka funkciónk is: ahelyett, hogy a hozzájárulási réteg első oldalán több jelölőnégyzettel jelenítené meg a célokat, mostantól csúszkát is használhat. A látogató ekkor több pozíció közül választhat, és így egyszerre több célt is be- és kikapcsolhat. A csúszka beállításai a célok listája alatt található Menü > Célok menüpontban találhatók.

További új funkciók és változások

Mint mindig, ebben a hónapban is sok apró funkciómódosítást végeztünk. A CMP-k és a tervek másolásakor kiigazításokat végeznek, új lehetőségek vannak a jogalapok tárolására, és több szöveges lehetőség az előnézeti képekhez.


további megjegyzések

Newsletter consentmanager Juni
Új

Hírlevél 2024/06

Új kiegészítő: Adatvédelem-barát webhelyelemzés A júniusi frissítéssel az új „Webhelyelemzés” bővítmény elérhetővé válik fiókjában. Itt kombináljuk azt a két összetevőt, amiben különösen jók vagyunk: a valódi adatvédelmet és a nagyszerű jelentéskészítést. Az új, adatvédelmi kímélő weboldalelemzésünk előnye elsősorban az adatvédelemben és a rendszer egyszerűségében rejlik: Adatvédelem-barát weboldalelemzésünkkel szeretnénk egy egyszerű alternatívát kínálni az összetett elemzőrendszerekhez: […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Új

Holland DSB: Útmutató a cookie-bannerekhez és fokozott ellenőrzésekhez

A holland adatvédelmi hatóság (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) új útmutatót tett közzé, amely leírja a cookie-bannerek tervezésének legjobb gyakorlatait, és azt, hogy mit kell kerülni az esetleges bírságok elkerülése érdekében. Amint azt 2024 februárjában bejelentették , az Adatvédelmi Hatóság több ellenőrzést fog végrehajtani annak biztosítása érdekében, hogy a webhelyek jogszerűen megszerezzék a hozzájárulást a nyomkövető cookie-khoz […]