Új

Hírlevél 2022/02


Örömmel jelentjük be a legújabb frissítést, amely élőben is megjelent! A sok újdonság mellett ezek a főbb funkciók az új frissítéssel:

Illegális #1: Google Fonts Illegális?

Január végén a müncheni tartományi bíróságnak a Google Fonts (betűtípusok weboldalba integrálása) témájával kellett foglalkoznia. A bíróság úgy ítélte meg, hogy a Google Fonts beágyazása a Google szerverén keresztül engedély nélkül jogellenes, és kártérítést ítélt meg a felperesnek. Ahogyan azt már megszokhattad a hozzájáruláskezelőtől, mi is közvetlenül reagáltunk, és az e havi frissítésben lehetőség nyílt a Google Fonts és egyéb külső betűtípus- és stíluselemek letiltására (automatikus blokkolás: menü> CMP-k> Szerkeszteni> Egyéb opciók> Stíluslapok blokkolása vagy manuális blokkolása a kód testreszabásával, lásd a súgót).
Javaslatunk: Aktiválja a blokkolást, vagy ami a legjobb, egyszerűen töltse le a betűtípusokat, és helyezze el őket a saját szerverére.

Illegális #2: A Google Analytics illegális?

Nemrég a Google Fonts mellett a Google Analytics is „elkapott”: Ausztriában az ottani adatvédelmi hatóság egy esetben döntött úgy, hogy a Google Analytics nem kompatibilis a GDPR alapelveivel, mivel az USA-ba küldik az adatokat, és ott ott nincs megfelelő szintű védelem. A weboldal üzemeltetőjét ezért megtiltották a Google Analytics használatától (főleg, hogy ebben az esetben nem megfelelő hozzájárulást kérő szalaghirdetést használtak). Kicsit később a holland és a francia adatvédelmi hatóságok is követték a példát, és kimondták, hogy a Google Analytics (védetlen) integrációja nem felel meg a GDPR-nak. Feltételezhető, hogy más állami hatóságok is követni fogják.
Javaslatunk: Csak beleegyezésével használja a Google Analytics szolgáltatást, vagy keressen olyan alternatívákat, amelyek megfelelnek az adatvédelemnek (pl. etracker vagy Matomo).

Illegális #3: Az IAB TCF illegális?

A belga adatvédelmi hatóság is feltűnést keltett. Ennek kellett döntenie az IAB TCF szabvány mellett. A hatóság megállapította, hogy a jelenlegi körülmények között az IAB Átláthatósági és Hozzájárulási Keretrendszere, valamint az IAB Europe, mint a szabvány mögött álló közigazgatási szerv nem felel meg a GDPR különböző feltételeinek. Az IAB most két hónapot kapott a javasolt változtatásokat tartalmazó „Cselekvési terv” kidolgozására. A javasolt változtatások célja, hogy bemutassák, hogyan lehet a TCF-et úgy tervezni, hogy az megfeleljen a GDPR-nak. Az IAB Europe azóta fellebbezett a döntés ellen. További részleteket gyűjtöttünk össze a GYIK-ben .
Javaslatunk: Ha semmi köze az online hirdetéshez (pl. e-kereskedelem vagy vállalati webhelyek), ne használja az IAB TCF szabványt. Ha nem tud nélküle, akkor most ne essen pánikba, hanem várja meg, hogyan alakul a helyzet.

Célok és csúszkák

Szintén újdonság ebben a hónapban a célok átrendezési és rendezési lehetősége: Egyszerűen „koppintson” a bejegyzésre, és helyezze át oda, ahol meg kell jelennie.

Újdonság a csúszka funkciónk is: ahelyett, hogy a hozzájárulási réteg első oldalán több jelölőnégyzettel jelenítené meg a célokat, mostantól csúszkát is használhat. A látogató ekkor több pozíció közül választhat, és így egyszerre több célt is be- és kikapcsolhat. A csúszka beállításai a célok listája alatt található Menü > Célok menüpontban találhatók.

További új funkciók és változások

Mint mindig, ebben a hónapban is sok apró funkciómódosítást végeztünk. A CMP-k és a tervek másolásakor kiigazításokat végeznek, új lehetőségek vannak a jogalapok tárolására, és több szöveges lehetőség az előnézeti képekhez.


további megjegyzések

Új

Hírlevél 2024/03

ÚJ: Whistleblower Tool Örömmel jelentjük be új bejelentő szoftverünk megjelenését. A szoftvert úgy fejlesztették ki, hogy megfeleljen az EU Whistleblowing Irányelv követelményeinek. Szoftverünk most egyszerű és biztonságos módot kínál alkalmazottai számára aggodalmak bejelentésére. A visszaélést bejelentő személyek egyszerűen és névtelenül nyújthatják be jelentéseiket a webhelyén található űrlap segítségével, amely egy egyszerű kóddal van beágyazva. A […]
videókat

Webinárium: Nincsenek cookie-k = bevételkiesés?

Az online világ nagy változások előtt áll, különösen a kiadók és a hirdetők számára. Március 11-én a Refinery89.com-tal közösen rendeztük a „Nincs süti = bevételkiesés” webináriumot, hogy a jövőbe tekintsünk. A webinárium angol nyelven zajlott. A következő témák kerültek megvitatásra: áttekintés A webinárium értékes betekintést nyújtott abba, hogy a megjelenítők és a hirdetők hogyan készülhetnek […]