Google hozzájárulási mód v2

2024 márciusától kötelező a webhelyek és alkalmazások számára

A Google megköveteli, hogy 2024 márciusától minden webhely és alkalmazás a Google beleegyezési mód 2-es verzióját használja. Ilyenkor fontos a Google által tanúsított CMP. A consentmanager segít a hirdetőknek az integrált beleegyezési mód v2-vel, hogy rögzítsék ügyfeleik konverziós adatait, miközben védik a magánéletet. consentmanager többek között a következőket kínálja Önnek:

  • Google által tanúsított CMP
  • A Google Consent Mode v2 teljes támogatása
  • Az IAB TCF 2.2 teljes körű támogatása
  • Weboldalakhoz, alkalmazásokhoz és CTV-hez
  • +30 nyelv és testreszabható design
  • Integrált bejáró és így tovább
Google Consent Mode und consentmanager ein zertifizierter Partner

Számos e-kereskedelmi webhely ajánlja

Gyakran ismételt kérdések a Google Consent Mode v2-vel kapcsolatban

Annak érdekében, hogy jobban megértse a Google hozzájárulási módját, a cookie-kat, a GDPR-t és a Google-szolgáltatások jogilag megfelelő használatát, itt összefoglaltuk a leggyakrabban feltett kérdéseket.

  • Mi az a Google hozzájárulási mód?

    A Google hozzájárulási mód a Google olyan funkciója, amely együttműködik a webhelyén található cookie-szalaghirdetéssel vagy adatvédelmi modullal. Ez a technológia automatikusan jeleket küld a cookie-szalagról a webhelyére integrált Google-eszközökhöz. Ezért olyan adatokat szolgáltathat, amelyek segítenek a Google-nak megérteni az Ön webhelyének konverzióit, még korlátozott adatvédelmi feltételek mellett is. A cookie-banner által a Google-nak küldött jelzések elemzési, hirdetési, személyre szabási és adatmegosztási információkat tartalmaznak. E jelek nélkül a Google nem tudja nyomon követni a felhasználói vagy e-kereskedelmi adatokat, és nem tudja végrehajtani a személyre szabást. És ahhoz, hogy el tudja küldeni ezeket a jeleket, fontos a Google által tanúsított CMP használata.

  • Hogyan működik pontosan a beleegyezési mód?

    Amikor egy felhasználó beleegyezését adja, a consentmanager cookie szalaghirdetése elküldi a Google Consent Mode jelét a webhelyén lévő Google Címkéknek, és minden a megszokott módon működik. Ha egy felhasználó nem adja beleegyezését, a Google korlátozza az adatgyűjtést az adott felhasználókategóriára vonatkozóan, és a továbbiakban nem számít bele. A Google beleegyezési mód használatával a cookie-szalaghirdetés jelzést küld a Google-nak, hogy a Google megértse a felhasználó döntését. A Google ezután többek között gépi tanulással kombinált konverziómodellezést használ, hogy kapcsolatot teremtsen a konkrét interakciók és a konverziós események között. A hirdetők számára ez azt jelenti, hogy jobban megérthetik, hogyan követik nyomon konverziós céljaikat – a modellezésnek köszönhetően ez akkor is így lesz, ha a látogató nem járult hozzá.

  • Mi az a Google Consent Mode v2 frissítés? És mi az EUUCP?

    Az Európai Gazdasági Térségben hirdetéseket elhelyező és a Google szolgáltatásait igénybe vevő összes megjelenítőre és hirdetőre a jövőben a „Google Európai Uniós felhasználói hozzájárulási irányelvei” vagy az EUUCP vonatkoznak. A Google tehát előírja a webhelyek üzemeltetőinek, hogy a Google szolgáltatásait az adatvédelem szempontjából hogyan lehet felhasználni. A legfontosabb szabályozás: 2024 márciusától a webhelyeknek kötelező lesz beleegyező szalaghirdetés például a Google által tanúsított beleegyezéskezelő platform (CMP) és a Google Consent Mode v2 használatához. Ezenkívül megváltozik a Google viselkedése a hirdetési kampányok (pl. rendelések követése) számlálása során: a számlálás csak akkor történik meg, ha a felhasználó ehhez hozzájárult. és A megfelelő jelet visszaküldték a Google-nak a Google Consent Mode v2-n keresztül. Ha a jövőben mérni szeretné a konverziókat, fontos egy tanúsított CMP a Google Consent Mode v2-vel.

  • Hogy ne maradjon le egyetlen fontos frissítésről sem, iratkozzon fel hírlevelünkre .

A Google beleegyezési módjának összehasonlítása

A legfontosabb különbségek a régi és az új Google Consent Mode v2 között egy pillantással:

Régi Google hozzájárulási mód

🔴 A Google beleegyezési módja nem kötelező, és a modellezés engedélyezésére szolgál

🔴 A Google által hitelesített hozzájáruláskezelési platform használata nem kötelező

🔴 A számlálás akkor történik meg, ha a felhasználó beleegyezését adta, akár a Google, akár más harmadik fél szolgáltatásán keresztül

Google hozzájárulási mód v2

✅ A követéshez Google hozzájárulási mód szükséges

✅ A Google által hitelesített hozzájáruláskezelési platform használata mostantól kötelező . A végrehajtási időszak 2024 márciusáig tart .

✅ A számlálás csak akkor történik meg, ha a felhasználó beleegyezését adta, és a megfelelő jelzést visszaküldték a Google-nak a Google hozzájárulási módján keresztül

Ügyvédek és adatvédelmi tisztviselők ajánlják

Kire vonatkozik a Google hozzájárulási mód (GCM)?

A Google hozzájárulási mód olyan megjelenítők, hirdetők, marketingügynökségek, internetes ügynökségek és cégek számára releváns, amelyek beleegyezési szalaghirdetéseket alkalmaznak, és a Google Analytics vagy a Google Ads szolgáltatást használják.

  • Hirdetők

    A hirdetők hatékonyan nyomon követhetik hirdetéseik teljesítményét. Tudjon meg többet a hirdetési kampányok kiadásairól és optimalizálja hirdetési ajánlattételi stratégiáit.

  • Digitális marketingesek, ügynökségek

    Azok az online marketingszakemberek, akiknek felhasználói hozzájárulást kell kérniük a hirdetésekhez és az elemzésekhez, használhatják a Beleegyezési módot, és folytathatják a fontos adatok gyűjtését. Ez jobb teljesítményű marketing eredményekhez vezet.

  • Webhely-üzemeltetők, akik beállítják a Google Ads vagy az Analytics szolgáltatást a webhelyükön

    A webhelytulajdonosok számára ez azt jelenti, hogy jobban megértik a felhasználói utat a webhelyükön végrehajtott konverziókra vonatkozó összesített adatokon keresztül.

Hogyan működik ez a konverziós modellezés?

A Google Consent Mode v2 számos új optimalizálást kínál, hogy a legtöbbet hozza ki hirdetési kampányaiból. Ide tartoznak különösen:

  • Viselkedési modellezés a Google Analytics 4-ben
    A Google mesterséges intelligencia segítségével hozza létre azon felhasználók viselkedését, akik nem fogadták el az Analytics cookie-kat, és ezt összehasonlítja az Analytics cookie-kat elfogadó felhasználókkal. Ez több adatot tesz elérhetővé a GA4-ben.
  • Konverziómodellezés a Google Analytics 4-ben és a Google Ads szolgáltatásban
    A nem hozzájáruló felhasználók konverzióit (pl. megrendeléseket vagy hírlevél-regisztrációkat) a rendszer a többi felhasználóval szerzett tapasztalatok alapján modellezi. Ez azt jelenti, hogy több konverzió lesz látható a GA4-ben és a Google Ads szolgáltatásban.
Diagram of Conversion Modeling Google Consent Mode

Átlagosan a konverziók körülbelül 65%-a áll helyre a beleegyezési móddal, amely a beleegyezési mód nélkül elveszett volna, ha a felhasználó nem adja beleegyezését. Ez az adatpont rávilágít a konverziómodellezési megközelítés hatékonyságára az elveszett konverziók kifejezett hozzájárulás nélküli helyreállításában. A hirdetőknek azonban tisztában kell lenniük azzal, hogy a modellezés használatához legalább napi 100 hirdetéskattintás szükséges. Ezért a hirdetőknek gondoskodniuk kell arról, hogy hirdetési kampányaik elérjék ezt a küszöböt.

A Google Consent Mode v2 felhasználói választhatnak a „Speciális” (letiltás nélkül) és az „ Basic ” („kemény” letiltással) lehetőségek között a Google beleegyezési módban. Ezen opciók közötti választással a hirdetők a felhasználói hozzájárulásukat és a nyomon követési beállításaikat sajátos adatvédelmi igényeikhez szabhatják.

PDF letöltés: Google Consent Mode v2

Szerezze meg ingyenes összefoglalóját most – kattintson ide!

Előnyök a hirdetők számára

  • Magasabb adatminőség

    Csak a Google hozzájárulási móddal követheti nyomon és mérheti az összes adatot. A beépített konverziós modellezés lehetővé teszi a felhasználói hozzájárulás kiválasztása miatt elveszett adatok további nyomon követését. A konverziós modellezést ezen adathiányok megszüntetésére használják.

  • Jobb megfelelés

    A Google Consent Mode v2 segítségével a webhelyek jobban megfelelhetnek a GDPR-nak és az elektronikus hírközlési adatvédelemnek. Mivel a Google-t az Európai Bizottság által életbe léptetett új digitális piacokról szóló törvény egyik „kapuőrének” választották, itt szigorúbb adatvédelmi követelményeket kell bevezetni. Ezért a Google megköveteli a Google Consent Mode v2-t az EGT-ből és az Egyesült Királyságból származó összes látogató/alkalmazásfelhasználó számára (függetlenül a webhely vagy az alkalmazás tulajdonosának országától).

  • Könnyű integráció

    A Google hozzájárulási mód a következő Google-szolgáltatásokkal használható.

    • Google Ads (beleértve a Google Ads konverziókövetést és remarketinget)
    • A Google Analytics
    • Google Floodlight
    • Google Conversion Linker
  • Használjon Google által tanúsított CMP-t
    Kérjük, vegye figyelembe, hogy a Google követelményei szerint fontos, hogy a Google által tanúsított CMP-t használjon, amely támogatja a Google Consent Mode v2-t.

A Google beleegyezési mód 2. verziójának engedélyezése

Ez nagyon egyszerű consentmanager . Egyszerűen kövesse ezt a videót lépésről lépésre a consentmanager irányítópultján keresztül. Néhány beállítással már aktiválta a Google beleegyezési módját, és webhelyét vagy alkalmazását teljesen jogilag megfelelővé tette. Kattintson ide az egyes lépések részletes leírásához.

JOGI KERETRENDSZER

Melyik jogi keret vonatkozik a Google beleegyezési módjára?

Világszerte nem minden adatvédelmi jogszabály vonatkozik a Google beleegyezési mód használatára, de általánosságban a Google beleegyezési módjára vonatkoznak azok az adatvédelmi törvények, amelyek jelentős követelményeket támasztanak a webhelyekkel és a vállalatokkal szemben a felhasználói adatok gyűjtésével, feldolgozásával és kezelésével kapcsolatban. Ezért azoknak a vállalatoknak, amelyek megfelelnek ezeknek a szabályoknak, sürgősen felül kell vizsgálniuk a Google hozzájárulási mód használatát:

  • Általános adatvédelmi rendelet (GDPR) és elektronikus hírközlési adatvédelmi rendelet

    Ez az adatvédelmi törvény az Európai Unió egészére vonatkozik, még akkor is, ha a cégek székhelye nem feltétlenül az EU-ban van, hanem ügyfeleik vagy látogatói vannak az EU-ban. A GDPR vagy annak „testvére”, az elektronikus hírközlési adatvédelmi rendelet megköveteli a weboldal felhasználóitól, hogy bizonyos esetekben kifejezett, tájékozott hozzájárulást adjanak az adatkezeléshez.

  • EU felhasználói hozzájárulási irányelv (EUUCP)

    Az EU-beli felhasználók hozzájárulására vonatkozó irányelv (EUUCP) a Google azon irányelve, amely előírja a Google-szolgáltatások felhasználóinak, hogy tegyék közzé a cookie-k használatát a webhelyükön vagy az alkalmazásukon, és kérjék az Európai Gazdasági Térségben és az Egyesült Királyságban élő végfelhasználók hozzájárulását. Ez a szabályzat tükrözi a két fő európai adatvédelmi törvény, az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) és az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelv követelményeit, valamint az Egyesült Királyság vonatkozó adatvédelmi törvényeit.

  • A Google beleegyezési módja segít betartani ezt az irányelvet azáltal, hogy lehetővé teszi a megjelenítőknek és a hirdetőknek, hogy dinamikusan módosítsák a Google-címkék viselkedését a felhasználók hozzájárulási preferenciái alapján, miközben gondoskodik arról, hogy a beleegyezés hiányában ne kerüljön sor azonosításra alkalmas információk elküldésére a Google-nak.

 

Felhívjuk figyelmét, hogy a Google hozzájárulási mód használata nem jelenti azt, hogy webhelye/alkalmazása megfelel a GDPR-nak. Annak megállapításához, hogy megfelel-e a GDPR-nak, itt futtassa le a gyors ellenőrzést a GDPR megfelelőség-ellenőrzővel.

.

  • Mi az consentmanager , és hogyan segíthet consentmanager a vállalatának?

    consentmanager egy Google által tanúsított CMP-eszköz – egyszerűen szólva: „cookie-banner”. Segít betartani az összes fontos adatvédelmi előírást világszerte. consentmanager különösen szorosan együttműködött a Google-lal, hogy biztosítsa az új Beleegyezési mód v2 követelményeinek való megfelelést, és ügyfelei számára a hozzájárulási mód támogatását. Kizárólag az EU-ban található szerverekkel consentmanager készen áll arra, hogy támogassa Önt, mint hirdetőt hirdetési tevékenységében. A Cookie Website Scanner segítségével webhelye értesítést kap az adatvédelmi szabályzat változásairól.

    consentmanager CMP több mint 30 nyelven elérhető, és minden típusú és méretű vállalat számára alkalmas, a kiadóktól és hirdetőktől a marketingügynökségekig, marketingesekig és e-kereskedelmi üzemeltetőkig. CMP-nk kiterjedt szolgáltatásai a nagymértékben testreszabható szalaghirdetésektől, az élő jelentésektől vagy az integrált feltérképező robottól kezdve a cookie-k elfogadási arányának növelését segítő funkciókig terjednek. Az integrált A/B tesztelésnek és a gépi tanulással történő optimalizálásnak köszönhetően ügyfeleink általában akár 15%-kal magasabb elfogadási arányt érnek el.

  • consentmanager , a Google partnere és a Google által tanúsított CMP

    A Google által tanúsított hozzájáruláskezelési platform (CMP) lévén consentmanager . Eszközünk zökkenőmentesen integrálódik a Google szolgáltatásaiba. Felhasználóbarát felületet biztosítunk, amely részletesen szabályozza a felhasználói hozzájárulást, és lehetővé teszi a globális adatvédelmi előírások betartását. A hirdetéstechnológiai iparágban szerzett több éves tapasztalatunknak köszönhetően a szabályozó hatóságokkal vagy szabványügyi testületekkel, például az IAB-val testreszabást, megfelelő adatrögzítést kínálunk, és lépést tartunk a változó jogi követelményekkel. Ügyfeleinknek különféle integrációs lehetőségeket kínálunk, beleértve a WordPress, a Magento és a Shopify beépülő moduljait, valamint a jelentéskészítő eszközünkben több mint 12 dimenziót és több mint 30 mérőszámot tartalmazó átfogó megfigyelési és jelentéskészítő eszközöket.

    Legyen consentmanager az Ön megbízható Google CMP-je, hogy segítsen elérni hirdetési céljait, és maximalizálja a cookie-elfogadási arányt.

Már több mint 25 000 webhelynek segítettünk a GDPR, a TTDSG és az elektronikus hírközlési adatvédelem követelményeinek való megfelelésben

Ügyfeleink között megtalálhatók a világ legnagyobb weboldalai és legismertebb márkái.

… és még sok más.

Gyakran Ismételt Kérdések

Nem biztos benne, hogy szüksége van-e CMP-re?

A GDPR, a CMP és a beleegyezéshez hasonló dolgokban való segítségnyújtás érdekében összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket.

Az új Google Consent Mode v2 egy olyan technológia, amely elküldi a látogató döntését a webhelyébe épített Google kódoknak. Jobb adatgyűjtést tesz lehetővé, mint például az úgynevezett konverziós modellezés.

Ezen a linken tudhat meg többet consentmanager , mint a Google hivatalos CMP-partneréről. Nálunk Ön a biztos oldalon áll!

A Google beleegyezési módját a Globális webhelycímke vagy a Címkekezelő-tároló felett néhány sornyi kóddal lehet megvalósítani. Ha módot keres az adatvédelmi előírások betartására és a konverziók mérésére, akkor jó helyen jár. Pontosabb jelentéseket készíthet, és maximalizálja hirdetési befektetéseit. Látogassa meg megvalósítási oldalunkat a lépésenkénti útmutatásért.

Igen, ha felhasználói adatokat gyűjt és dolgoz fel, és Google-hirdetéseket jelenít meg az Európai Gazdasági Térség felhasználóinak, engedélyeznie kell a Beleegyezés módot a közönségadatok gyűjtésének folytatásához.

Ha ellenőrizni szeretné, hogy a Google hozzájárulási mód aktiválva van-e, használhatja ingyenes webhelyrobotunkat. Egyszerűen írja be ide a webhely URL-címét , és görgessen le a robottalálatok aljára, ahol láthatja, hogy a Google beleegyezési mód engedélyezve van-e.

A Google beleegyezési módja a GDPR-kompatibilis, de tudnia kell, hogy nem ez az egyetlen lépés, amelyet meg kell tennie ahhoz, hogy teljes mértékben megfeleljen a GDPR-nak. Ha meg szeretné tudni, milyen követelményeknek kell megfelelnie, és hogy webhelye megfelel-e a megfelelőségi tesztnek, próbálja ki ingyenes szkennerünket.

Az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) értelmében bizonyos adatkezelésekhez nem szükséges a felhasználó kifejezett hozzájárulása. Ez magában foglalja a jogos érdekek, szerződéses igények, jogi kötelezettségek, létfontosságú érdekek, közfeladatok, valamint történelmi, statisztikai vagy tudományos kutatások céljára történő adatkezelést. Bár ezekhez a jogalapokhoz nincs szükség hozzájárulásra, be kell tartani a GDPR olyan elveit, mint az adatminimalizálás és az átláthatóság, és a vállalatoknak nyilvántartást kell vezetniük a megfelelés bizonyítására.

Felhívjuk figyelmét, hogy nem tudunk jogi tanácsot adni. A GYIK egyes pontjai idővel változhatnak, vagy a bíróságok eltérően értelmezhetik azokat. Ezért mindig konzultáljon ügyvédével!