Az adatvédelem mindig is felkapott téma volt az üzleti világban, de a GDPR, a cookie-k és egyéb témák 2018. május 25-e óta kötelező olvasmányok a vállalkozóknak. Függetlenül attól, hogy e-kereskedelmet üzemeltet, blogot kínál, vagy akár egy komplett platform az Ön terméke – az adatok helytelen kezelése esetén pusztító szankciók fenyegetnek. Ebben a bejegyzésben mindent megtudhat az adatvédelmi szabályozásról, mik azok a cookie-k, és miért van minden webes kilépés része a hozzájáruláskezelő.
A GDPR: Öt betű, amely mindent megváltoztat
E rövidítés mögött, amelyet már korábban is észrevett, az Általános Adatvédelmi Szabályzat kifejezés áll. Ezt a rendeletet az EU adta ki, és a személyes adatok kezelését szabályozza. Ide tartozik többek között a személyes adatok harmadik felekkel való megosztása, a GDPR adatminimalizálási koncepciója és a személyes adatok hozzájárulás nélküli megosztásának következményei. A GDPR mind az állami, mind a magánszférában, valamint az egész EU-ban érvényes. Célja az összes személyes adat védelme az EU -ban, ugyanakkor az adatok szabad mozgásának biztosítása az európai belső piacon. Sok cég addig nem foglalkozott megfelelően az adatvédelemmel, vagy hanyagul kezelte felhasználói vagy ügyfelei adatait.
A GDPR végül véget vetett ennek, és sok céget arra kényszerített, hogy először foglalkozzon kifejezetten ezzel a témával. A GDPR értelmében a személyes adatok kezelése csak kifejezett hozzájárulással lehetséges. Ami egyszerűen hangzik, az különösen robbanásveszélyes az interneten. Ugyanis a kifinomult nyomkövető szoftvernek köszönhetően a személyes felhasználói adatok akkor is könnyen megszerezhetők, ha a felhasználó nem ad ki maga semmilyen adatot, például egy űrlapmezőben.
Valójában a modern online technológia lehetőségei sokkal messzebbre mennek, mert a felhasználók IP-címük alapján közvetetten is azonosíthatók, és más személyes jellemzőkkel kombinálva egyéni profilt alkothatnak. A GDPR szándékos megsértését szigorúan büntetik. Ebben az esetben a cégeknek magas pénzbüntetésre vagy akár két évig terjedő szabadságvesztésre kell számítaniuk.
Mik is pontosan a sütik?
Bárki, aki először keres fel egy webhelyet, valószínűleg megkérdezi, hogy el kell-e fogadni a webhely cookie-jait. Ezek nem mások, mint kis szöveges fájlok, amelyek a böngészőben tárolhatók, és ott személyes adatokat gyűjthetnek. Használatuk nem korlátozódik a hagyományos asztali számítógépekre vagy laptopokra, hanem mobil eszközökön, például okostelefonokon és táblagépeken is lehetséges. Különböző célokat szolgálhatnak, de leginkább a webhely felhasználóinak azonosítására szolgálnak.
Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste
Ez több okból is előnyös lehet. Ha például azt szeretné, hogy egy webhely emlékezzen a bevásárlókosarára, a keresési kifejezésekre vagy a felhasználói adatokra, a kis szöveges fájlok pontosan ezt teszik. Másrészt a böngészési előzményeket is elmenthetik, ami viszont információkat ad a személyes érdeklődési körökről és szokásokról. Az ilyen típusú információk természetesen rendkívül érdekesek a hirdetők számára, különösen az e-kereskedelemben. Mert itt egy abszolút hiteles profilt kap, amelyhez az egyéni reklámozás ideálisan illeszthető.
Mivel a kisméretű szöveges állományokban nyilvánvalóan érzékeny személyes adatok kerülnek tárolásra, az Általános Adatvédelmi Szabályzat értelmében feltétlenül szükséges, hogy a felhasználó ehhez személyesen hozzájáruljon. Mert a személyes adatok hozzájárulás nélküli nyilvánosságra hozatala súlyos pénzbírsággal sújtható.
Mi a következő lépés az adatvédelem terén?
Az általános adatvédelmi rendelet csak az első lépés a személyes adatok még nagyobb védelmét célzó szélesebb körű kampányban. Az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelv a közeljövőben hatályba lép. Ez egy még pontosabb tájékoztató a személyes adatok védelméhez az elektronikus kommunikáció során az e-kereskedelemben és azon kívül. Mivel az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelvet még nem véglegesítették, néhány változás még várható.
Sok feladatot megoldhat egyetlen eszközzel
Az Általános Adatvédelmi Szabályzattal általánossá vált, hogy a felhasználóknak kifejezett hozzájárulásukat kell adniuk adataik mentése előtt.
Tehát ha korábban a sütik használatára támaszkodott termékei marketingje során, akkor felhasználóinak kifejezetten bele kell egyeznie a cookie-k böngészőjébe történő beállításához. További személyes adatok tárolása marketing vagy elemzési célokra, mint például az IP-cím, már nem lehetséges hozzájárulás nélkül.
Maradj naprakész!
Feliratkozás a hírlevélreEz azonban csak néhány a tényleges tényezők közül, amelyeket figyelembe kell venni az általános adatvédelmi rendeletnek való megfelelés érdekében. Azoknak a vállalkozóknak, akik elsősorban a mindennapi tevékenységükről szeretnének gondoskodni, ezen a ponton hatékony és könnyen használható megoldásra van szükségük. A vállalatok ezért nem kerülhetik el a hozzájáruláskezelési szolgáltatót. Ez egy olyan szolgáltató, amely kezeli a weboldal látogatóinak hozzájárulását felhasználói számára, és egyben előkészíti az adatokat marketing célú felhasználásra. A beleegyezéskezelő fő célja azonban az, hogy az ügyfél weboldala megfeleljen az előírásoknak.
A Consent Manager biztosítja ezeket az előnyöket
A Consentmanager egy teljesen integrált eszköz, amely jelentősen megkönnyíti a vállalatok számára, hogy megfeleljenek az Általános Adatvédelmi Szabályzat összes előírásának, és továbbra is gyűjtsenek adatokat hirdetési célokra. A hozzájárulási eszköz kompatibilis az olyan hirdetésszerverekkel, mint a GAM/AdSense és mások, átfogó adatvédelmi funkciókat kínál, és négy különböző csomagméretben érhető el. Az általános adatvédelmi rendelet és a CCPA (Kalifornia/USA adatvédelmi szabályzata) értelmében ez az eszköz beleegyezési naplókat, biztonságos adatbázist tartalmaz a szerver EU-ban való elhelyezkedésével , valamint a kódok és cookie-k automatikus blokkolását.
A felügyelet mellett a mag egy cookie-bejáró, amely naponta egyszer automatikusan feltérképezi az Ön weboldalát, és automatikusan elvégzi az Általános Adatvédelmi Szabályzatnak való megfelelőség-ellenőrzést, valamint az automatikus cookie-besorolást. A cookie-robot ezenkívül azonosítja az újonnan talált szolgáltatókat, és számos felületen keresztül exportálja a cookie-listát. A Consentmanager számos lehetőséget kínál arra, hogy webhelyét GDPR-kompatibilissé tegye, és hogy biztonságban legyen. Az eszközt testreszabhatja a tervéhez, és hozzáadhatja logóját.
Ezenkívül a hozzájáruláskezelő számos jelentést és A/B tesztelést, valamint optimalizálási javaslatot kínál. Ezenkívül az eszköz könnyen integrálható, több mint 30 nyelven elérhető, és teljesen biztonságos Európában.
Biztonságos most, és alkalmazza a Consent Managert!
Ön felelős az adatvédelemért egy cégnél, vagy szeretné tovább javítani KKV-ja általános adatvédelmi rendeletnek való megfelelését? Akkor itt az ideje egy teljesen integrált megoldás, például a Consent Manager bevezetésének – függetlenül attól, hogy az e-kereskedelemben tevékenykedik, vagy egy másik szegmensben tevékenykedik. Védje meg cégét a kemény szankcióktól, mert aligha tud olyan emberi adatvédelmi tisztviselő dolgozni, mint egy nagy teljesítményű eszköz. Így megvédheti magát a drága hibáktól, és a siker felé vezető úton haladhat. Ismerje meg a Consent Managert most, és élvezze!