GDPR, cookie-k és együttműködés – Amit tudnod kell az e-kereskedelemről!


Az adatvédelem mindig is felkapott téma volt az üzleti világban, de a GDPR, a cookie-k és egyéb témák 2018. május 25-e óta kötelező olvasmányok a vállalkozóknak. Függetlenül attól, hogy e-kereskedelmet üzemeltet, blogot kínál, vagy akár egy komplett platform az Ön terméke – az adatok helytelen kezelése esetén pusztító szankciók fenyegetnek. Ebben a bejegyzésben mindent megtudhat az adatvédelmi szabályozásról, mik azok a cookie-k, és miért van minden webes kilépés része a hozzájáruláskezelő.

Hozzájárulási megoldás online boltok számára

A GDPR: Öt betű, amely mindent megváltoztat

E rövidítés mögött, amelyet már korábban is észrevett, az Általános Adatvédelmi Szabályzat kifejezés áll. Ezt a rendeletet az EU adta ki, és a személyes adatok kezelését szabályozza. Ide tartozik többek között a személyes adatok harmadik felekkel való megosztása, a GDPR adatminimalizálási koncepciója és a személyes adatok hozzájárulás nélküli megosztásának következményei. A GDPR mind az állami, mind a magánszférában, valamint az egész EU-ban érvényes. Célja az összes személyes adat védelme az EU -ban, ugyanakkor az adatok szabad mozgásának biztosítása az európai belső piacon. Sok cég addig nem foglalkozott megfelelően az adatvédelemmel, vagy hanyagul kezelte felhasználói vagy ügyfelei adatait.

A GDPR végül véget vetett ennek, és sok céget arra kényszerített, hogy először foglalkozzon kifejezetten ezzel a témával. A GDPR értelmében a személyes adatok kezelése csak kifejezett hozzájárulással lehetséges. Ami egyszerűen hangzik, az különösen robbanásveszélyes az interneten. Ugyanis a kifinomult nyomkövető szoftvernek köszönhetően a személyes felhasználói adatok akkor is könnyen megszerezhetők, ha a felhasználó nem ad ki maga semmilyen adatot, például egy űrlapmezőben.

Valójában a modern online technológia lehetőségei sokkal messzebbre mennek, mert a felhasználók IP-címük alapján közvetetten is azonosíthatók, és más személyes jellemzőkkel kombinálva egyéni profilt alkothatnak. A GDPR szándékos megsértését szigorúan büntetik. Ebben az esetben a cégeknek magas pénzbüntetésre vagy akár két évig terjedő szabadságvesztésre kell számítaniuk.

Mik is pontosan a sütik?

Bárki, aki először keres fel egy webhelyet, valószínűleg megkérdezi, hogy el kell-e fogadni a webhely cookie-jait. Ezek nem mások, mint kis szöveges fájlok, amelyek a böngészőben tárolhatók, és ott személyes adatokat gyűjthetnek. Használatuk nem korlátozódik a hagyományos asztali számítógépekre vagy laptopokra, hanem mobil eszközökön, például okostelefonokon és táblagépeken is lehetséges. Különböző célokat szolgálhatnak, de leginkább a webhely felhasználóinak azonosítására szolgálnak.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Ez több okból is előnyös lehet. Ha például azt szeretné, hogy egy webhely emlékezzen a bevásárlókosarára, a keresési kifejezésekre vagy a felhasználói adatokra, a kis szöveges fájlok pontosan ezt teszik. Másrészt a böngészési előzményeket is elmenthetik, ami viszont információkat ad a személyes érdeklődési körökről és szokásokról. Az ilyen típusú információk természetesen rendkívül érdekesek a hirdetők számára, különösen az e-kereskedelemben. Mert itt egy abszolút hiteles profilt kap, amelyhez az egyéni reklámozás ideálisan illeszthető.

Mivel a kisméretű szöveges állományokban nyilvánvalóan érzékeny személyes adatok kerülnek tárolásra, az Általános Adatvédelmi Szabályzat értelmében feltétlenül szükséges, hogy a felhasználó ehhez személyesen hozzájáruljon. Mert a személyes adatok hozzájárulás nélküli nyilvánosságra hozatala súlyos pénzbírsággal sújtható.

Mi a következő lépés az adatvédelem terén?

Az általános adatvédelmi rendelet csak az első lépés a személyes adatok még nagyobb védelmét célzó szélesebb körű kampányban. Az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelv a közeljövőben hatályba lép. Ez egy még pontosabb tájékoztató a személyes adatok védelméhez az elektronikus kommunikáció során az e-kereskedelemben és azon kívül. Mivel az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelvet még nem véglegesítették, néhány változás még várható.

Sok feladatot megoldhat egyetlen eszközzel

Az Általános Adatvédelmi Szabályzattal általánossá vált, hogy a felhasználóknak kifejezett hozzájárulásukat kell adniuk adataik mentése előtt.
Tehát ha korábban a sütik használatára támaszkodott termékei marketingje során, akkor felhasználóinak kifejezetten bele kell egyeznie a cookie-k böngészőjébe történő beállításához. További személyes adatok tárolása marketing vagy elemzési célokra, mint például az IP-cím, már nem lehetséges hozzájárulás nélkül.

 

Ez azonban csak néhány a tényleges tényezők közül, amelyeket figyelembe kell venni az általános adatvédelmi rendeletnek való megfelelés érdekében. Azoknak a vállalkozóknak, akik elsősorban a mindennapi tevékenységükről szeretnének gondoskodni, ezen a ponton hatékony és könnyen használható megoldásra van szükségük. A vállalatok ezért nem kerülhetik el a hozzájáruláskezelési szolgáltatót. Ez egy olyan szolgáltató, amely kezeli a weboldal látogatóinak hozzájárulását felhasználói számára, és egyben előkészíti az adatokat marketing célú felhasználásra. A beleegyezéskezelő fő célja azonban az, hogy az ügyfél weboldala megfeleljen az előírásoknak.

A Consent Manager biztosítja ezeket az előnyöket

A Consentmanager egy teljesen integrált eszköz, amely jelentősen megkönnyíti a vállalatok számára, hogy megfeleljenek az Általános Adatvédelmi Szabályzat összes előírásának, és továbbra is gyűjtsenek adatokat hirdetési célokra. A hozzájárulási eszköz kompatibilis az olyan hirdetésszerverekkel, mint a GAM/AdSense és mások, átfogó adatvédelmi funkciókat kínál, és négy különböző csomagméretben érhető el. Az általános adatvédelmi rendelet és a CCPA (Kalifornia/USA adatvédelmi szabályzata) értelmében ez az eszköz beleegyezési naplókat, biztonságos adatbázist tartalmaz a szerver EU-ban való elhelyezkedésével , valamint a kódok és cookie-k automatikus blokkolását.

A felügyelet mellett a mag egy cookie-bejáró, amely naponta egyszer automatikusan feltérképezi az Ön weboldalát, és automatikusan elvégzi az Általános Adatvédelmi Szabályzatnak való megfelelőség-ellenőrzést, valamint az automatikus cookie-besorolást. A cookie-robot ezenkívül azonosítja az újonnan talált szolgáltatókat, és számos felületen keresztül exportálja a cookie-listát. A Consentmanager számos lehetőséget kínál arra, hogy webhelyét GDPR-kompatibilissé tegye, és hogy biztonságban legyen. Az eszközt testreszabhatja a tervéhez, és hozzáadhatja logóját.

Ezenkívül a hozzájáruláskezelő számos jelentést és A/B tesztelést, valamint optimalizálási javaslatot kínál. Ezenkívül az eszköz könnyen integrálható, több mint 30 nyelven elérhető, és teljesen biztonságos Európában.

Biztonságos most, és alkalmazza a Consent Managert!

Ön felelős az adatvédelemért egy cégnél, vagy szeretné tovább javítani KKV-ja általános adatvédelmi rendeletnek való megfelelését? Akkor itt az ideje egy teljesen integrált megoldás, például a Consent Manager bevezetésének – függetlenül attól, hogy az e-kereskedelemben tevékenykedik, vagy egy másik szegmensben tevékenykedik. Védje meg cégét a kemény szankcióktól, mert aligha tud olyan emberi adatvédelmi tisztviselő dolgozni, mint egy nagy teljesítményű eszköz. Így megvédheti magát a drága hibáktól, és a siker felé vezető úton haladhat. Ismerje meg a Consent Managert most, és élvezze!


további megjegyzések

Új

Hírlevél 2024/03

ÚJ: Whistleblower Tool Örömmel jelentjük be új bejelentő szoftverünk megjelenését. A szoftvert úgy fejlesztették ki, hogy megfeleljen az EU Whistleblowing Irányelv követelményeinek. Szoftverünk most egyszerű és biztonságos módot kínál alkalmazottai számára aggodalmak bejelentésére. A visszaélést bejelentő személyek egyszerűen és névtelenül nyújthatják be jelentéseiket a webhelyén található űrlap segítségével, amely egy egyszerű kóddal van beágyazva. A […]
videókat

Webinárium: Nincsenek cookie-k = bevételkiesés?

Az online világ nagy változások előtt áll, különösen a kiadók és a hirdetők számára. Március 11-én a Refinery89.com-tal közösen rendeztük a „Nincs süti = bevételkiesés” webináriumot, hogy a jövőbe tekintsünk. A webinárium angol nyelven zajlott. A következő témák kerültek megvitatásra: áttekintés A webinárium értékes betekintést nyújtott abba, hogy a megjelenítők és a hirdetők hogyan készülhetnek […]