Új

Cookie-bannerek: A leggyakoribb hibák, amelyeket el kell kerülni


Egy férfi és egy nő ül egy asztalnál egy laptoppal

Az adatvédelmi szabályzat mellett az általános adatvédelem fontos eleme a weboldalon található cookie banner, de egyre több panasz érkezik a megtévesztő cookie-bannerekkel kapcsolatban.
A 2022-re kiszabott bírságokkal jelenleg olyan állapotban vagyunk, hogy a webhelyek üzemeltetőinek nagyon óvatosnak kell lenniük, amikor az adatvédelmi aknamezőben navigálnak. Biztosan nem szeretné felkelteni az adatvédelmi hatóságok vagy jogászok figyelmét (emlékezzen a Google Fonts figyelmeztető hullámra 🤯?).

Éppen ezért ebben a cikkben a cookie-bannerek használata során elkövetett 5 leggyakoribb hibát ismertetjük, hogy megóvjuk Önt, mint weboldal üzemeltetőjét az esetleges bírságoktól, és egyben optimalizáljuk ügyfelei felhasználói élményét.

Ha siet, kattintson a következő linkekre (teljesen ingyenes!), és váljon GDPR-kompatibilissé most :
🚀 Szkennelje be webhelyét most →
🚀 Készítsen süti bannert percek alatt →

1. hiba: Nem jelennek meg egyértelműen az „Elfogadom” és az „Elutasítás” gombok

Az első és valószínűleg a leggyakoribb hiba, amelyet ma tapasztal, az az egyértelmű „Elfogadom” és „Elutasítás” gombok hiánya, amelyek kötelezőek a GDPR-kompatibilis cookie-bannereknél. A GDPR szerint a webhely látogatóinak fel kell tudniuk ismerni az „Elutasítás” és az „Elfogadom” gombot. Vegye figyelembe, hogy mindkét gombnak egyformán felismerhetőnek kell lennie.

Emlékszel a 2022 eleji főcímekre, amikor a Google bejelentette, hogy „minden elutasítása” gombot ad hozzá a cookie-szalaghirdetésekhez? Ez volt a minimumkövetelmény a GDPR-kompatibilis cookie-banner használatához, de egyben meghatározó momentum is, amely meghatározta az intézkedés szükségességét. Ez pedig a CNIL (Francia Adatvédelmi Ügynökség) döntésének köszönhető, amely csak 2022 januárjában összesen 150 millió eurós bírságot szabott ki a Google-ra (beleértve a YouTube-ot is!).

✅ Kövesse az alábbi példát, és használja a hozzájáruláskezelő cookie-szalaghirdetés-generátorát webhelyéhez, hogy biztosítsa, hogy a cookie-értesítésben megjelenjenek az „Elfogadom” és az „Elutasítás” gombok. Rendszerünk azt is megmutatja, hogy mely cookie-bannerek kialakítását nem ajánljuk.

egy képernyőkép két képernyőképről pipával

2. hiba: Nem blokkolja a cookie-kat a beleegyezés előtt

Egy másik gyakori hiba, amelyet sok cookie-banner elkövet, hogy nem blokkolja a cookie-kat a hozzájárulás megadása előtt.

Mit jelent az előző blokk, és hogyan működik ez a mechanizmus?

Minden nem alapvető cookie-t le kell tiltani, mielőtt a felhasználó beleegyezését adja. Ez azt jelenti, hogy webhelyének képesnek kell lennie arra, hogy leállítsa a cookie-k végrehajtását a hozzájárulás megadása előtt. Ez meglehetősen technikai feladat lehet, ha nem saját maga kezeli a webhely tartalmát. Ezért ellenőrizze az összes olyan aktív beépülő modult, amely cookie-kat használ a háttérben. És ha nem biztos benne, egy sütiszkenner nagy segítségünkre lehet. Manapság a legtöbb szolgáltatás ezt ingyenesen kínálja, és ezzel az összes jelenleg aktív bővítményt megtalálhatja a webhelyén.

✅ Miután megtudta, hogy melyik szolgáltatása használ cookie-kat, győződjön meg róla, hogy beállított egy előzetes szkript blokkot. A cookie-k letiltására vonatkozó részletesebb utasításokért kattintson ide .

3. hiba: A felhasználóknak nincs módjuk megváltoztatni vagy visszavonni hozzájárulásukat

A nem megfelelő cookie-szalaghirdetések egyik fő hiányossága a weboldalon, hogy ha a felhasználó meggondolja magát, nincs lehetősége visszamenni és módosítani a beállításait. Sok webhely üzemeltetője vizuális okokból figyelmen kívül hagyja ezt a lehetőséget. Előfordulhat, hogy egy widgetet az oldal szélére helyezni nem túl esztétikus. De ügyeljen arra, hogy a GDPR szerint ez kötelező a cookie-bannereknél. A felhasználóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy bármikor módosíthatják preferenciáikat, és Önnek erre egyszerű módot kell biztosítania számukra.

✅ Győződjön meg arról, hogy a cookie-k elfogadása vagy elutasítása után a felhasználó egy egyszerű kattintással visszatérhet a cookie-szalagjához a webhely képernyőjén.

A hozzájárulásmenedzser süti eszközzel a widget 100%-ban a weboldala dizájnjához igazítható: logó, elhelyezés, betűtípus a legapróbb részletekig!

egy számítógép képernyőjének képernyőképe több beállítási ikon jelölőnégyzetekkel

4. hiba: A süti szalaghirdetése nem naprakész

A cookie-bannerekben linkelt naprakész szabályzat előfeltétele annak, hogy a felhasználók jogszerűen gyakorolhassák jogaikat. Emiatt tartózkodnia kell az egyszeri vásárlási szabályzatot kínáló megfelelőségi eszközöktől. Lehet , hogy olcsóbbak, de ne feledje, hogy az irányelvei elavultak . Az elmúlt években az alapvető adatvédelmi kérdések legalább 6 havonta változtak, és új országok/régiók kerültek hozzáadásra. Ebben az esetben Ön már nincs védelemben, amint a jogszabály megváltozik. És mint tudod, az adatvédelmi törvények köre folyamatosan fejlődik.

✅ Győződjön meg arról, hogy süti banner generátort használ, amely jogszabályváltozás esetén automatikusan frissíti a szabályzatot, és ha szükséges, a bannert is. Győződjön meg arról is, hogy betartja a felhasználók földrajzi területén és azon régióban érvényes törvényeket, ahol vállalkozása működik.

képernyőkép a számítógép képernyőjéről, amelyen a cookie-kra és az adatfeldolgozásra vonatkozó figyelmeztetés van kiemelve

képernyőkép egy webhely célzási beállítási paneljéről

5. hiba: Sötét mintákat használ

A Dark Patterns egy másik szó a félrevezető tervezési mintákra, egy kifejezést Harry Brignull találta ki 2010. július 28-án, amikor regisztrálta a darkpatterns.org webhelyet. Ezek olyan gyakorlatok, amelyek arra késztetik a felhasználót, hogy olyan döntést hozzon, amelynek nem állt szándékában. Ez vizuális trükkökkel történik, amelyekkel a felhasználó érzelmileg rávehető egy számára hátrányos döntés meghozatalára. A cookie-bannerek esetében ez a következő formában történhet:

  • Előre bejelölt jelölőnégyzetek
  • Az „Elutasítás” gomb lecserélése egy „Beállítások” gombra
  • A marketing cookie-k, mint szükséges cookie-k meghatározása
  • Az Elfogadom gomb színe feltűnőbb, mint az Elutasítás gombé, így előnyben részesíti az egyik gombot a másikkal szemben
  • Nincs lehetőség az összes süti visszautasítására, ehelyett jogos érdek alapján le kell tiltani az egyes kategóriákat

✅ A felhasználót nem szabad meggyőzni vagy kényszeríteni a cookie-k elfogadására. Ezért győződjön meg arról, hogy a cookie-kra vonatkozó értesítése nem tartalmaz optikai trükköket, és hogy megfelel a GDPR cookie-kra vonatkozó követelményeinek.

Itt egy ujjat se mozgass, és készülj jól a 2023-as évre! A nõusolekumenedzser süti szalaghirdetésével elkerülheti ezeket a gyakori hibákat (és ezáltal a bírságokat), és még sok mást, amivel nem szabad az értékes idejét töltenie.

Fedezze fel a hozzájáruláskezelő süti szalaghirdetését !


további megjegyzések

New regulations US 2024
Jobb

Az Egyesült Államok új adatvédelmi törvényei 2024-ben lépnek hatályba: Frissítse az Egyesült Államokra jellemző adatvédelmi beállításait

Az Egyesült Államokban 2024 második felében új adatvédelmi törvények lépnek hatályba – Floridában, Texasban, Oregonban és Montanában . Az ezekben az államokban működő vagy ügyfeleikkel rendelkező vállalatoknak felül kell vizsgálniuk adatvédelmi gyakorlatukat, hogy biztosítsák az új adatvédelmi törvényeknek való megfelelést. A folyamat megkönnyítése érdekében ebben a cikkben először elmagyarázzuk, hogy az irányítópulton hol találhatók az […]
Tábornok, Új

consentmanager Tool Spotlight: Integrációs lehetőségek a CMP irányítópultján

Az e havi Tool Spotlight-ban közelebbről megvizsgáljuk azokat az integrációs funkciókat, amelyeket consentmanager CMP irányítópultján talál. Ezek consentmanager és a megfelelő eszközök közötti kiterjesztett fejlesztési munkának az eredménye, ami azt jelenti, hogy lehetőséget kínálunk felhasználóinknak, hogy egy egyszerű kattintással aktiválják az integrációt közvetlenül a CMP irányítópultján. A legújabb lehetőségek közé tartozik a Google Consent Mode […]